Härliga höst



Onsdag idag och jag är ledig.
=)
På dagens program står shopping, jag har flera ärenden jag måste göra.
Det ser ut att kunna bli en fin höstdag. Har ni sett vilka fantastiska färger naturen börjat bjuda på??
Jag är glad över att jag tycker om alla årstider, jag vet att många tycker att hösten och vintern är jobbiga.

Vad tycker ni?
Är det sommaren som gäller eller är ni som jag och ser fördelar med alla våra årstider?


BloggRegistret.se

1 LillaNisse:

skriven

För mig är det sommaren som gäller, men visst har alla årstider sin tjusning.

Hoppas att du får en trevlig ledig dag.



Kram

2 Nilla:

skriven

Hej

Hösten är härlig men jag gillar smällkalla vintern riktig vinter...må så gott

3 Nilla:

skriven

Hej

Jag kan ju tyvärr inte skriva det på bloggen man vet ju aldrig vem som läser...men jag hoppas att det löser sej

4 A:

skriven

God morgon....

Jag gillar väl sommaren mest men kan ändå se tjusningen i växlingarna och hösten är vacker med alla farger... Vintern däremot avskyr jag....

5 P:

skriven

Älskar vår o höst o på många sätt e de lika,det e då det verkligen skiftar färg o form o sen e det skönt att det e lite långdraget..brukar ju vara ett par månader innan man ser att det nu e det vår ,samma med hösten...=)

6 Camilla:

skriven

God morgon.

jag gillar hösten, med all den friska och kalla luften som är då.

Förr i tiden var det också bästa årstiden i och med att jag fyllde år..

Det ha gått över lite nu för tiden det..

Ha det så bra idag!

7 Vaniljis:

skriven

Är bara vintern jag inte gillar. Det slaskar för mycket. Höstens färger har inte kommit hit ner än.

En liten aning gult bara. Finare sedan när den röda färgen börjar komma på löven.

Ha en fin dag.

Kram

8 Tant Animalia:

skriven

Iblandgnäller man över regn och slask, ibland gnäller man när det är för varmt, ibland för kallt, för halt, dimmigt och grått....MEN jag skulle INTE vilja ta bort något utav det!

Tror vi "Nordbor" behöver växlingarna...

Och då lär man sej uppskatta dom där härliga klara, soliga höstdagarna, svala sommarnätterna, frostiga och snöiga landskapen...och VÅREN, då allt börjar spira och bli ljusgrönt!!!! Mmmmmm....

Något att längta till, och tills dess får man förhoppningsvis gjort lite inomhus också!?!



Och vad skulle våra ankor säja om det inte spöregnade ibland???? Då njuter dom och plaskar i pölarna...



Ja du! Hösilage...har faktiskt aldrig provat det, men det kan ju inte vara något skadligt?

Prova!

Det vore ju toppen om dom gillade det och mår bra av det?

För visst tycker man lite synd om dom när det inte finns gräs att smaska på...och sniglar...och maskar...

Mina ÄLSKAR krossad majs! Det får dom ett par nävar varje dag, och då är det kalas!

Och kattmat vill våra ha...torrfoder, alltså!

Det är svärfar som började med det när dom jämt tiggde när vi hällde upp katt-mat i lagår´n...så det vill dom också ha...Haha!

Om du provar hösilage, får du gärna berätta om det var populärt!

Ha en skön ledig dag! Kram, Jenny (-:



Men du....du måste ju ha några hönor också nu!

Haha!

9 Tina:

skriven

Ja är oxå en som gillar alla årstider...känns skönt!!

10 Ann:

skriven

SOMMAR! Endast sommar!

11 LillaNisse:

skriven

Håller med dig Ejmis, det finns både för och nackdelar med det.



Kram

12 matte:

skriven

hösten älskar jag. Vintern här .. nja mest regn och ruggigt. Men vintern i norr den gillar jag. Sommar och vår är inte fel det heller. Jag skulle i alla fall inte kunna tänka mig att bo i ett land utan årstider!

13 Josefine:

skriven

söt blogg :)

14 Maria:

skriven

Tjenixen.

Jag är nog som dig, alla årstider har ju sin tjusning. Vackert som bara den med alla dessa färger naturen bjuder oss på nu.

Tjing

15 Pernilla:

skriven

Varje årstid har sin charm. Den höga luften som är just nu på hösten är härlig. Mest gillar jag nog våren en då.

Härlig bild du bjuder oss på. Så långt har hösten inte hunnit här.

/P

16 My:

skriven

Ååå njut av din lediga dag, hoppas det blir sol och du får mycket gjort!

17 Åsa:

skriven

Asså..alla årstider har sin charm..men jag gillar hösten speciellt mycket med sin härliga färg..man har mörka sköna kvällar med värmeljus o en skön brasa o lite vin.. ;)

18 Nina:

skriven

Vaaaaaaaaaaa? Är det du som snott solen... jag ser ju hur den lyser i trädet!



Alla årstider har sina fördelar och nackdelar. Men... jag måste ju erkänna att jag trivs bäst under den varma delen av året.

19 Bim H-D:

skriven

Ja... tyvärr så gäller sommaren här... Tyvärr eftersom den är för kort!!! Om den ens hann dyka upp innan den försvann?

Gillar INTE höst :( Vinter kan jag gå med på OM det ÄR snö, vilket det mycket sällan är - går helt bort!!!

Må så grankott... ngn som helst går i ide nu, helst...

20 Mia:

skriven

Alla årstider har sin charm, tycker jag...bara det inte blir föööör varmt sommartid! L

21 Nettan:

skriven

Vilken härlig bild ! Så rött har det inte kommit hit än faktiskt ! Men vackert är det !



Själv är jag en sommarmänniska då jag har mindre värk då pga värmen. Höst och vinter är en pina för mig och jag börjar redan sätta på mig värsta varma tröjorna/jackorna och halsdukarna. Allt för att inte få så ont !

Kommentera här: