Din är dagen, 22 september

Vänlighet och intelligens räcker inte alltid för att klara oss från fallgropar och misstag.
Barbara Grizzuti Harrison

Att vi försöker vara så bra vi kan innebär inte att vi slipper ifrån osäkerhet och prövningar. Prövningar är en väg till utveckling och mognad, de ger oss nyckeln till lyckan.

Vad kommer jag att lära mig av dagens prövningar?



1 Nilla:

skriven

Go kväll..japp det var jättekul innan...baksmällan..ha ha men nu är man pigg igen och fullt ös...ha de bra

2 Carina:

skriven

Utmanigar är det som för oss vidare...ack så tråkigt det skulle vara om allt var enkelt.

3 LillaNisse:

skriven

Ja, säg det? Jag vet inte om jag lärt mig någonting, men det har jag troligen, än om jag inte kan sätta fingret på det nu.



Kram

4 Maria:

skriven

Ja utmaningar & prövningar kan ju vara jobbiga ibland men det utvecklar oss oxå.

Tjing

5 Borthy:

skriven

Jag tror jag har lärt mig lite idag också...tror jag lärt mig att jag måste lyssna mer till min inre röst. Kan väl låta flummigt....men det är positivt, att höra med sig själv vad man tycker och vill och sedan våga stå för det. Det är ju inte direkt så att jag vill springa runt och vara obstinat utan mer stolt stå för positiva saker jag tycker och känner. Jo, lite lite mer av det har jag lärt mig idag. Vad har du lärt dig idag? Kram

6 Ann:

skriven

God morgon!

7 Kattis:

skriven

Godmorgon!

Ha en trevlig dag!

Må gott!

8 synne:

skriven

Godmorgon.

Man lär sig nått nytt varje dag.

Igår lärde jag mig att inte gå med öppen mun i skogen när jag ska huka mig under låga grenar.

Spindlar smakar inte bra....

Kramen på dig.

Synne.

9 A:

skriven

Morning....

JA nog går man genom en del prövningar =)

Fast ibland undrar jag om jag lär mig av dem =O

Kanske undermedvetet...hehe

Ha en fin dag gumz....

Kram

10 Tina:

skriven

Godmorgon..hoppas dagen blir bra med nya utmaningar!!!

Tjingeling!

11 My:

skriven

Nej men med vänlighet kommer man väldigt långt!

12 Jeanette:

skriven

Aha, det är så det är... ;)

Ha en bra dag med lagom många prövningar :)

13 Qristall:

skriven

Önskan är ju att lära sig något nytt och bra varje dag, prövas ska vi alla ;)

Ha en bra kväll

14 Margaretha:

skriven

Man blir förhoppningsvis lite klokare och erfarnare för varje dag som går.......

Kram

Margaretha

Kommentera här: