Översvämning

Nu är det verkligen inte roligt att bo där vi bor...det har regnat över 100 mm på två dygn.
Redan i går kväll var det blött men nu är det snart katastrof-varning känns det som.

Både jag och A skulle ha börjat jobba kl 07.00 i morse, men vid 04.30-tiden var det sånt oväder så vi ville inte släppa ut hästarna, därför flexade jag några timmar.
När A åkt så ringer han efter en stund och säger "stanna hemma idag, vägen har rasat, jag vet inte om det går att ta sig över den om en stund".

Så här såg det ut när A åkte. Inget stort hål men ofta är det ju så att har det väl börjat rasa så kan det gå fort sen.



Det var en lockande tanke att vara hemma, men jag skulle på en intressant föreläsning  eftermiddag så jag valde att chansa och det gick bra.

Så här ser det ut runt vår gård nu.







Inte ett dugg roligt kan jag säga och det regnar fortfarande...
=(

1 Nina:

skriven

Men jösses! Och som sagt... än regnar det :(

2 Camilliondollar Baby:

skriven

Jäklar va mycket vatten! :O

3 A:

skriven

Usch vad jobbigt =(

4 Nilla:

skriven

Stackars dej...och din gubbe och alla djuren på gården...må så gott

5 Anonym:

skriven

Men fy då..inte kul..här väntas det visst snö i helgen.....

Ha det gott ändå!!

6 Camilla:

skriven

Usch vad jobbigt med allt vatten! Det är nästan så här också, men inte lika mycket. Jag tro att vi har fått 65 mm nån gång på eftermiddagen, sen det började regna plus det som har häll ner då nu hela kvällen. Suck. Är det inte det ena så är det det andra..hehe.

Ha det bra ändå i sydväst och gummiraka:-)

7 Tina:

skriven

FASEN OXÅ!!...de var min kommentar...

8 Annelie:

skriven

Men usch så mycket vatten. Hoppas det rinner över fort sen.

Ha det så bra!

9 christel:

skriven

Hoppas det blir bättre snart för er.

10 LillaNisse:

skriven

Ser inte speciellt trevligt ut just nu menar jag, är så less på det här skitvädret, men samtidigt tänk om det hade kommit som snö, det vore ju ännu värre.



Kram

11 Inger Maryissa:

skriven

Men oj....det ser verkligen inte roligt ut,

Ordentliga översvämmningar !

Hoppas regnet slutar snart så det inte blir mera problem.

Kram

12 Nettan:

skriven

Herregud.

Då är det stövlar som gäller för er alltså.

13 Tant Animalia:

skriven

F´låt!

Och jag som skrev ett inlägg härom dagen, att vi inte skulle snacka om väder-kaos här i Sverige....

Nu skäms jag nästan...Fy farao för att släpa håglösa hästar fram och tillbaka i dynga.



När vi hade hästar kommer jag ihåg hur jäkla sura dom var när det pissregnade för länge...))-:



Man DROOOG ut dom ur stallet och FLÖG EFTER dom in i stallet....



Kan tänka att dom enda som är nöjda hos dej nu är ankorna...



Skickar lite solstrålar till dej nu! SWISCH!

Kram och försök hålla dej torr om fossingarna!

//Jenny

14 Tant Animalia:

skriven

Gokväll igen!

Såg precis din fråga inne hos mej om ankor!



Jag har 2 vita Mignon-ankor



och 5 svarta Cajuga-ankor (osäker på stavningen där...)



...Och 19 hönor och tuppar...alldeles för många tuppar, men dom e ju så granna!

Kram, Jenny

15 Ann:

skriven

God morgon! Ja fy! Det har regnat sanslöst mycekt! Helt vansinnigt!

16 Ulla:

skriven

Herregud!...vad mycket vatten! Kan tro att det INTE är roligt.

17 Lillaviola:

skriven

God morgon,eller morgon i alla fall.



Det ser inget vidare ut..ja,jag ska försöka att be till vädergudarna om ett stopp...Kram och var rädda om er.



Vad handlade förresten föreläsningen om? Det måste ha varit väldigt intressant...när man trotsar vädret så där.

18 Plogflickan:

skriven

Jag vet inte vad jag ska säga..

Vart har vägen, tagit vägen?

Är ni på en åker och åker?

Tur att vi bor på en kulle, jag är inte inpregnerad!

Nu måste det väl snart inte finnas mera regn där uppe?

19 Tina:

skriven

Godmorgon..hoppas det slutat o regna hos er..här kom det lite snöflingor på morgonen;)

Ha det gott Kram

20 Jeanette:

skriven

Det är INTE kul att bo på gård just nu :(

Här har också regnat i tre dagar nu och flera av hagarna är översvämmade, och de som inte är det är fruktansvärt geggiga, blää säger jag bara.

Ha en bra dag trots allt, så får vi väl be till högre makter om bättre väder nu...

Kram

21 Synne:

skriven

Oj, ungefär så där såg det ut hos oss i våras.

Här går det inte så mycket ras. Men längre upp i landet ska du se.

Där går det ras så folk blir både skadade och omkommer.

Fjäll som rasar ut och drar med sig bilar ner i fjorden. Det är hemskt.

Så du klarade dig bra över raset ialla fall. Det var skönt.

Ha nu en fin dag.

Kramen på dig.

Synne.

22 My:

skriven

Men jisses vad vatten! En anledning att mysa inne och hemma då...

23 My:

skriven

Ursäka URL-adressen, klistrade visst in en yputube video :)) Inte dåligt att lyckas med de du!

24 Sus i dus en desperat lyxhustru!:

skriven

Men ajaj då!

Hoppas att det ger med sig så det får torka upp!

Kram Sus

25 Carina:

skriven

Fy....riktigt otäckt ser det ut...och idag är du inte här på bloggen :/....blir riktigt orolig hur ni har det på gården.

26 Fia:

skriven

Vilka enorma mängder vatten ni har fått! Hoppas verkligen att ni slipper förstörda vägar och vattenskador av olika slag.

27 Lena:

skriven

Jag vet inte vad han trodde... Men förmodligen var bonde synonymt med eremit. Fy f-n hur det har regnat hos er, nog för att vi har fått mycket också men inte fullt sådär..

Kommentera här: