Mattes duktiga hjälpredor

Jag vet att det finns dom som aldrig skulle låta hunden hjälpa till med disken men jag tycker det är SÅ BRA när hundarna kan hjälpa till med det som fastnat i t ex långpannan.

Hur gör ni?
Får hunden "diska"?

1 Helena:

skriven

Vår hund ägnar sig med stor frenesi att slicka av tallrikaran som står i diskmaskinen när han får chansen. Sen diskar vi dem förstås så jag tycker inte att det gör nåt. Har inte tänkt på din lösning men den kanske inte är så dum.

2 Lena:

skriven

Herr W brukar få diska och han stoppar ner ena tassen i formen för att den inte ska åka iväg.

3 soffie:

skriven

å måste va den bästa diskningen:O)

4 Nina:

skriven

Japp, mina jyckar brukar få diska.

5 Nettan:

skriven

Ha, ha !

Jag har ju tre så det skulle nog bli slagsmål då.

Dessutom har dom ingen nos så dom skulle nog bli smutsigare än själva pannan. Ha, ha !



kram

6 Jenny:

skriven

Jajamen!

Mina 4 ställer mer än gärna upp, när det finns något gott kvar i byttorna här. Sen åker dom ju ändå i diskmaskinen så dom blir rena från "hundslisk"...Haha! Mysigt va?

Kramen! //Jenny

7 Ann:

skriven

God morgon! Klart Abbe får diska! Han är kalasbra på det:))

8 Gabbi:

skriven

Morning söt...

Jopp de får dom..

9 Synne:

skriven

Varför inte...

Efter hunddisken tar jag ju och diskar själv. Antingen i diskmaskinen eller för hand.

Hundar är ju superbra diskare :D

Kramen på dig.

10 Åsa.S:

skriven

Mornon´ lady!Hoppas du får en fin dag! =)

11 A:

skriven

God morgon vännen...

Hoppas din dag blir fin =)

Kram

12 Ann:

skriven

Japp det ska bli skönt! Tror jag ska börja på en bok:))

13 Vaniljis:

skriven

God morgon! Ja, om jag hade hund skulle den få "diska"! ;) Ha en jättebra dag!

14 Tina:

skriven

Ha..ha smart jobbat!

Ha en bra dag!

15 Jeanette:

skriven

God morgon!

16 Mickan:

skriven

Naww söta hundar !!

17 Sus i dus en desperat lyxhustru!:

skriven

Jag har ingen hund som kan diska! Men jag hade nog inte låtit den diska om jag hade en!



Jag har haft en polishund en schäfer som hette Zita från Hundskolan i Sollefteå och då fick jag inte mata hunden hur som helst utan det skulle endast ske på hundens mattider.



Den fick heller inte tigga vid matbordet och det var många regler som skulle följas men jag måste säga att de var mycket bra!



Min hund var otroligt lydig och jag älksade henne över allt annat, men hon fick tyvärr cancer för ett antal år sedan, men hade hon levt i dag skulle hon ha varit 20, men hon endast 13 eller 14 år tror jag nog det var! Kommer inte riktigt i håg!



Hon blev heller inte minhund som hon var planerad till att bli eftersom hon hade förkalkningar i bogarna! Tur för mig!







Kram Sus



18 matte:

skriven

Självklart! Wilma är den bästa fördiskaren som finns:D, knappt man behöver diska porslinet när hon är klar;)

19 Blue:

skriven

Jajjamensan... =)

20 Mia:

skriven

Siri får det... L

21 vivan:

skriven

Nää.de får Melker göra...och han är en minigris..ha ha ha....kramiz:)

22 My:

skriven

Bonusdotterns morföräldrar brukar låta sin hund "diska" så först, och jag tycker det är lite äckligt, fast de kör den i diskmaskinen sen...

23 Inger Maryissa:

skriven

Kul :-D

Det måste ha varit något riktigt gotti-gotti i denna långpanna eftersom "den diskas" så ordentligt :-D

Eller också tänker vovvarna att om de gör den ordentligt rent, så kanske den snart fylls med nytt gotti-gotti ;-)

Kram

24 Ann:

skriven

God morgon!

25 Lillaviola:

skriven

Alla i hushållet måste ju hjälpas åt....eller hur?

kram

26 Stili:

skriven

Det är ju en av hundarnas bästa egenskaper: att de fördiskar det som har torkat fast... =)

Kommentera här: