Lax i kräftsås

Det här receptet testade vi i lördags, jag hittade det hos Matplatsen.

4 port:

4 portionsbitar laxfilé
4 dl matlagningsgrädde
200 g mjukost med kräftsmak
salt & peppar
ev dill

Lägg laxen i en ugnsform och salta & peppra. Blanda grädden och mjukosten och tillsätt ev lite mer dill. Häll det över laxen och ställ i ugnen, 220 C ca 20 min. Servera med pressad potatis eller ris.





Mycket gott och väldigt lättsamt att göra.

I dag åt vi tjockpannkaka med bacon och rårivna morötter.
Vad har ni ätit för gott idag?

1 LillaNisse:

skriven

Fisk är ingenting för mig, det står jag över.

Bruna bönor och fläsk har jag ätit men det visste du väl redan.



Kram

2 Ellen:

skriven

låter gott,,, Idag har jag varit ute och shoppat hela dagen,,fast det var mest kompisen som shoppade faktsikt,,, men vi åt i alla fall på McDonalds ! Mumsigt =D

3 Bim HD:

skriven

Käkat idag? Lunchlåda trots ledig dag... ris och kotlett och något såsaktigt ;) Och nu till middag och morgondagens lunchlåda (ska försöka komma ihåg den då också ;)) är stekt Gyros(?), wokgrönsaker och couscous... saknade någon krydda, men vet inte vilken. Vitlöken? ;)

Må så grankott... ngn som varit ledig och känns som om man mest sovit ;)

4 Synne:

skriven

Allt med fisk är gott. Ska prova....

Takker og bukker.

Kramen.

5 Sandra:

skriven

Hej!har länge letat efter ett enkelt recept för laxbitarna jag köpt,nu ska jag pröva ditt i helgen,Tack så mycket! =)

Kommentera här: