Din är dagen, 21 oktober

Stora tilldragelser gör mig lugn, det är bara bagateller som irriterar mig.
Drottning Victoria

Är det inte alltid så?
Vi klarar stora tilldragelser ganska väl, det är de små-som i långa loppet är så obetydliga-som vi blir upprörda av.
Om barnen  t ex inte plockar undan efter sig eller om middagen blir försenad, då blir vi irriterade och sura.
Sådana småsaker påverkar oss mycket mer än de borde.
Är de verkligen så viktiga?
Om vi tänker tillbaka på när vi senast blev arga eller sura, känns det lika viktigt nu?
Vi kommer antagligen inte ens ihåg varför vi reagerade så häftigt.
Tillvaron blir mycket trevligare om vi kan låta bli att irritera oss på småsaker.

Vad kan jag låta bli att irritera mig på idag?



1 tess:

skriven

Ja de va till å va uppe med tuppen... //Tess

2 Blue:

skriven

Print screen och sen klistra in i paint. Där beskär man sen bilden så att bara den bit man vill ha syns.

Glöm inte att ta bort överflödigt vitt runt omkring... alltså dra ner storleken med handtagen till precis runt bilden för annars blir bilden väldigt liten i ena hörnet men mkt vitt runt ikring.

3 Jenny:

skriven

Ja, i dag har jag faktiskt inte kännt mej irriterad en enda gång.....Jo, förresten!



När James för andra gången kom in och åt upp "Minstingarnas kattmat"...den DYRA!

Och han behöver inte den...fast det vet han inget om, säjer han!

Kram, Jenny

4 My:

skriven

Ååå det är alldeles för lätt att irritera sig och bli sur...tyvärr.

5 Borthy:

skriven

Jag blir nog oftast irriterad på mig själv, på hur jag känner och hanterar saker. Irriterad på hur man själv inte räcker till. Kram

Kommentera här: