Den mörka ängeln

Jag har börjat lyssna på en ny "promenad-bok".



Vårvindarna viner över Gotland när den nya kongresshallen intill Visby hamn ska invigas. Alla öns potentater är inbjudna och festfixaren Viktor Algård lyckas genomföra arrangemanget perfekt. Men det ska bli hans sista fest. Morgonen därpå hittas han mördad i en undanskymd personalhiss i byggnaden.
Kort efter mordet totalförstörs tre sommarstugor i en våldsam brand ute vid ett raukområde på södra Gotland.
Kommissarie Knutas söker kopplingar och ställs inför ett mörkt drama som tvingar honom att konfronteras med egna problem.
TV-journalisten Johan Berg tar hjälp av sin Emma för att söka sanningen, vilket får förödande konsekvenser.
Och i utredningens skugga skymtar den mörka ängeln, oåtkomlig och obeveklig.

Text och bild har jag lånat här.
1 Carina:

skriven

Läste den i somras och gillar den helskarpt,

du har goa timmar framför dig :-)

2 LillaNisse:

skriven

Tack för tipset, behöver nåt nytt att lyssna på under mina promenader.



Kram

3 Åsa.S:

skriven

Den "lyssnade jag ut" härom dagen. Hennes bästa tycker jag!

4 Synne:

skriven

Den vill läsa!!

Älskar den sortens böcker....

Tack för ett bra tips.

Kommentera här: