Arbetstider

Fick en fråga från Anonym ( ? ) angående mina arbetstider.
Vi lägger önskeschema på jobbet och ofta får man ca 80 % av de tider man önskat.
Jag jobbar alltid dagtid måndagar och torsdagar sen ser det olika ut olika veckor.
Jobbar både dag, kväll och natt.


Hur jobbar ni?
1 Camilla:

skriven

Jemt känns det som:-(

Nä då jag jobbar dagttid generellt och en kväll i veckan i tre veckor och två kvällar den fjärde har jag jour och dagen efter set är jag ledig.

Så det är lite rörigt. Jag vimsar mest runt och vet ingenting känns det som..

På sommar halvåret så har vi även ibland beordrad övertid, då vi kör hö och ensilage.



Jo affären, det är en såndär Outlet X eller vad det heter. Jag har varit till en sån i nån annanstad, men den var då bättre. Det här var BARA skit. Dyrt skit dessutom...

Suck. Jag som hade en förhoppning på nån ny kul affär..

2 Camilla:

skriven

Jämt, skulle det stå..haha..

3 Carina:

skriven

Jobbar dagtid månd-fred, 35 timmar i veckan jobar jag numera!

4 LillaNisse:

skriven

Vårt schema funkar ungefär på samma vis vi lägger önskeschema och det brukar uppfyllas till 85% allt som oftast.



Kram

5 Ulla:

skriven

Jag jobbar måndag-fredag 8-16.30

6 Annelie:

skriven

Jag är sjukpensionär sedan snart 9år tillbaka. Nu ska jag få börja arbetspröva 25 %, men var vet jag inte.



Ha en god natt!



PS: Tack för tipsen om tävlingarna=)

7 Lillaviola:

skriven

Jag "jobbar" mellan 6.00 till 22.00.

Rast har jag ojämna veckor 8.00-13.30

Jämna veckor 13.00-15.00.



Man kan väl säga att när gubben jobbar fm få jag mer rast än när han jobbar em.



För även om jag "är hemma pga sjukdom" måste jag ha mina rutiner.

Jag vill ha helg när fredagen kommer, som alla andra.



Kram

8 Anna´h:

skriven

Jag jobbar ifrån 08 till 08 dagen efter , 2 sådana dygn blir det per vecka ungefär .

Tycker att när jag ändå så knegar , så kan jag lika gärna göra det ordentligt & vara mera långledig tillsammans med kidsen = )) !



Kram

9 Ellen:

skriven

Vi har samma ! Tvättstugeschema som det så fint kallas =D dfet tycker jag är kanon,,, vi lägger för 13 veckor åt gången !

10 Blue:

skriven

tvättstugeschema... eller ja "önskeschema" som det också heter...



Men önske o önske det vette sjutton....



Jobbar femveckorsschema som rullar ett var varv innan vi lägger om... ja flexibiliteten förloras ju men många är helt emot att lägga nytt gång på gång...även om jag gillar det.



Än så länge är jag ALLTID ledig en tisdag pga snacketanten då.

Kommentera här: