Utmaning om mig själv och julen

Sju saker om mig själv och julen.


Jag har blivit utmanad av härliga pyssliga Trolda som utvecklat den här utmaningen med ett litet "jul-tema". Nu stundar ju snart julen och alltså skriver jag här 7 saker om mig själv och mitt förhållande till den.


  • Julklappar ger vi numera bara till barnen förutom det lilla paketet jag byter med en av mina vänner, det är en tradition som vi haft i MÅNGA år.
  • Jag börjar tänka på julklappar tidigt men bestämmer mig inte för vad jag ska handla förrän under de sista veckorna innan jul.
  • Jag älskar att gå på restaurang och äta julbord, det brukar bli ett par stycken varje år.
  • Vi har inte haft julgran inne på många år. Sista året vi hade gran fick vi fästa den i taket eftersom katterna var helt galna. Utsätter oss inte för det igen!
  • En jul utan min mammas Janssons Frestelse är omöjlig, den är HELT OUTSTANDING!
  • Jag brukar fuska och använda ljusolja med juldoft, det sprider en härlig doft i huset under hela julen.
  • Ofta åker julen ut här direkt efter nyår, det är mysigt att pynta inför jul men det är väldigt skönt när man får plocka bort julen också. Lagom med jul räcker bra för mig.
Utmaningen skickar jag vidare till alla  som vill!



 

2 Kattis:

skriven

Åh, vilken fin utmaning.

Receptet hittar du på ica.se: ingefärskryddade köttfärsbiffar från ugnen.

Blir sååå gott.

Ha en skön kväll!

KRam

3 Tösasnodden:

skriven

Hellre minusgrader då, än här när det bara regnar, känns som världen ska drunkna...

4 Åsa.S:

skriven

Vilken? Den jag läser nu?

Det är på Bokia jag varit i kväll, inte bokcirkeln...

5 Bim HD:

skriven

Helt kort - jag gillar inte julen alls - så... Ja, vad säger man?

Må så grankott... ngn som känner allt för dåliga vibbar med just den sk högtiden...

6 Annelie:

skriven

Kul att få läsa =)

Jag slänger också ut julen direkt efter nyår, men stakarna får vara kvar =)

Kommentera här: