På vårdcentralen

Idag har jag varit till distriktssköterskan och tagit bort stygnen i ansiktet. Det var snabbt gjort och hennes kommentar var  " åh så fint det ser ut", så nu hoppas jag på små fina ärr när det har läkt.



Jag var till sjukgymnasten också med min nacke, det är troligtvis därifrån som min migrän kommer.
Jag fick några tips på rörelser jag kan göra och så påbörjade jag en akupunktur-behandling.



Har ni testat akupunktur?
1 Ulla:

skriven

Jag har inte prövat akupunktur.

2 Maria:

skriven

Jag har prövat på det mot pms besvär och det hjälpte faktiskt..

Det blir nog inga ärr i ansiktet, tror jag !

Ha en skön kväll !

Kram

3 Sus i dus i desperat träning!:

skriven

Jag har aldrig provat!

Låter som en bra idé att prova någon gång!



Kram Sus

4 Sandy:

skriven

Jag fick akupunktur på min höft när jag var 15-16 år, det fungerade! Jag köpte ett redken balsam från Tradera.. riktigt irriterande att inte få det! Men det är första gången det händer..

5 Blue:

skriven

Jag har provat akupunktur...



Första gången när jag var på förlossningen med Dotra... men då fick de ta bort nålarna igen illa kvickt för det kändes inte bra.



Sen har jag provat hos sjukgymnast för att se om det kunna hjälpa mina ömma axlar o nacken. Fick en i hårbotten också för avslappning typ.... lite lätt läskigt...

6 Nettan:

skriven

Jag har provat både "vanlig" akupunktur och tens, men det funkar inte för min nacke eller rygg.

Men det är ju så olika för alla.

Vissa tycker ju att det är jätteskönt och det var det jag trodde det skulle vara för mig också, men tyvärr !



Hur tyckte du det var ?



7 LillaNisse:

skriven

Nej, har väl inte haft något behov egentligen, men samtidigt är jag nog lite feg...

Kram

8 Synne:

skriven

Akupunktur har jag testat. För nackesleng/whiplas, och för tinitus. Det fungerade utmärkt.

Så det tror jag du kan prova utan problem. Det var faktiskt ganska skönt. Man känner inte när nålarna kommer på plats.

Det var lite skumt när han stack nålar bakom öronen men det gick bra.

Så prova och se vad du tycker. Men mig hjälpe det.

Kramen Synne.

9 Jenny:

skriven

Jisses att det kunde bli så blått och dant efter det!?!

Skönt att dom är borta i alla fall, va?



Alltid bäst att vara försiktig med såna där luringar...



Akupunktur har jag testat när jag bröt ett ben inne i skinkan och gick med en himla värk, men det hjälpte inte på mej då....



Är osäker på om den där Läkaren visste riktigt vad han höll på med faktiskt!

Han "glömde" mej en gång i ett behandlingsrum, och där låg jag med nålar instuckna både här och där....liiiite panik, kan jag säja att jag fick då!



Hoppas det funkar på dej i alla fall!

Kramiz, jenny

10 Lillaviola:

skriven

Jag har provat det och njöt ut av det. Blev en aning groggy efteråt,men det var det värt.



Nu funderar jag på Floating...mot värken

11 Åsa.S:

skriven

Hoppas verkligen att ärren blir fina nu då!

Själv tog hag bort en leverfläck i ansiktet för ett par år sedan. Läkaren på VC ville skicka mig till hud, eftersom de var bättre på att göra det fint. Men jag sa at äh, ta bort den du. Liksom hade jag levt med en leverfläck där tyckte jag inte att ett ärr gjorde så mycket, men det blev jättefint, bara ett litet svagt ärr.



Hoppas du har en fin dag!

12 Annelie:

skriven

Jag har gjort det, men vet inte om jag tyckte det hjälpte. Men jag vet flera som testat och som inte håller med mig.



Hoppas det hjälper på dig!

Kommentera här: