Fläskfilé-gratäng a la Ann

Igår blev det inte mycket bloggat för mig så nu har jag uppdaterat mig om vad som hänt hos er.
=)

Jag jobbade igår och när jag kom hem lagade jag Anns fläskfilé-gratäng Den var mycket god och idag var resterna ännu godare.  Mat kan bli helt fantastisk när den har fått  "stå till sig".




500 g fläskfile´
1 röd paprika
1 gul lök
en burk skivade champinjoner (eller färska)
2 1/2 dl creme fraiche
2 1/2 dl köttbuljong
2-3 vitlöksklyftor
Riven ost

Stek filén och lägg i ugnsfast form.Skölj EJ ur stekpannan.Fräs paprika,lök,svamp samt pressad vitlök.Blanda ner creme fraichen samt köttbuljongen.Rör ihop och låt småputtra 5 minuter.Häll sedan blandningen över köttet, strö över ost och ställ i ugnen (200 grader) ca 10-15 minuter.Servera potatisklyftor alternativt potatisgratäng till...Jättegott!!!!Ris går även det alldeles utmärkt!
1 A:

skriven

Den hade vi i fredags =)

Jättegod.....

2 Ann:

skriven

Mmmmm visst var den god?

Japps jag har skrivit..

3 Kattis:

skriven

Hejsan!

Ja, så kan jag också känna, att man är ihågkommen.

Fast jag förstår också att det inte kul att få vissa gånger. Att personen kanske kommenterar helt galet.

Ha en skön kväll!

Hungrig blev jag iaf.

Kram

4 soffie:

skriven

mmm va gott det lät!

kramen

5 LillaNisse:

skriven

Låter jättegott, såg att nån annan bloggkompis också käkade det här i helgen, ni hitter visst era recept hos samma kompis...

Undrar varför det är så att en del mat blir nästan godare dagen efter...det är ju perfekt att ha med sig till jobbet i en matlåda...

Kram

6 Fia:

skriven

Det är väldigt många maträtter som smakar ännu bättre dagen efter. Bra när man gör matlåda:)

7 solgudinna:

skriven

Det lät som en god och enkel rätt. Måste provas till nästa helg. Jag har en massa filéer i frysen.

Köper dem billigt ibland.

Tack och trevlig söndag.

8 Sus i dus i desperat träning!:

skriven

Men gud så gott det lät! Mums! den måste provas!

Kram Sus

9 Annelie:

skriven

Mums =) Tack för den!

Kommentera här: