Din är dagen, 4 november

Att vara uppriktig mot sig själv är en god övning.
Sigmund Freud

Sanningen är vår vän. En rättfram och ibland obekväm vän- men en vän.
Alla människor behöver lära sig att umgås med den därför att det inte finns något lindrigt sätt att komma undan.
Den dyker alltid upp när vi minst väntar oss det.
Sanningen om oss själva är svår att komma ifrån.
Den knackar på porten tills vi släpper in den.
Någon gång har vi säkert lekt kurragömma i livet.
Ibland drar vi till med små lögner om oss själva för att göra intryck på andra , eller också visar vi upp en fasad fast vi innerst inne vet att den inte stämmer med vårt rätta jag.
Vi vet hur det känns att gömma sig för att inte bli upptäckt, men sanningen om oss kan den leken.
Den förföljer oss tills vi slår armarna om den och hälsar den välkommen.

Försöker jag gömma mig för någonting i dag?

1 Linnéa och Jennifer:

skriven

jättefin blogg måste jag säga!:)

2 Lillaviola:

skriven

Hoppsan,har du hört min inre avhandling idag?

Mitt i prick kan man säga:_)

3 Mötley Annika:

skriven

kram hoppas allt e bra med dej !

4 Plogflickan:

skriven

Ok kikar efter torgvantar här omkring istället, var nyss ner till Gävle.

5 Maria:

skriven

Ligger mycke i det du tar upp.

Halka inte nu på din kvälls promenad.

6 Mija:

skriven

Jag gömmer mig för mina kommande tentor som jagar mig............









;)

7 Synne:

skriven

Jag gömmer mig för mig själv ibland. Men det tror jag kanska alla gör av och till.

Kram på dig.

Synne.

Kommentera här: