Arn Tempelriddaren



Nu har jag också sett filmen.
Eftersom jag inte gillar Guillous alster så särskilt mycket så har jag inte haft något sug efter att se den.
MEN...jag måste säga att den var bra.
Så finns det någon fler där ute i blogg-världen som inte sett filmen, GÖR DET!

År 1150 föds Arn Magnusson på Arnäs gård i Västra Götaland. Han uppfostras i kloster och blir en bildad ung man och en skicklig krigare. I Cecilia möter han den stora kärleken, en kärlek som gör dem till offer för striden mellan den andliga och världsliga makten. Cecilia spärras in i kloster och Arn skickas som tempelriddare till Det Heliga Landet där kriget rasar mellan kristna och muslimer. När Arn återvänder hem måste han kämpa för sin kärlek och det som har blivit hans livsmål: att ena Sverige till ett enda rike.
1 Sandy:

skriven

Jag har faktiskt inte heller sett den men den finns i datorn så någon dag.. Ha en bra kväll! DH nu, hälsa P! Kram!!

2 Maria:

skriven

Jag jobbar på en daglig verksamhet för utvecklingsstörda och vi driver restaurang, café, konferens, bageri, catering och chokladtillverkning

3 nilla:

skriven

Tackar..så jobbigt helst när man tänker på vad man förlora i ersättning på jobbet

4 Synne:

skriven

Hej där.

Har läst alla Jan Guillous böcker. Coq roche och om Arn. Men inte sett filmen om Arn. Får nog ta den en dag. Den står i dvd hyllan.

Klems mig.

Synne.

5 Trolda:

skriven

Jag har inte sett den än, men blir ju tvungen nu efter din recension ;-) TACK för den!



Trolda - önskar en fin dag =D

Kommentera här: