Visa våren vecka 20

Det här är sista veckan Fröken Evans utmaning "Visa våren" pågår och jag tror ta mig sjutton att våren försvann samtidigt som utmaningen slutar!!
Här har det varit svinkallt hela veckan och det har snöat en dag, men tack och lov har inte snön legat kvar.
Tittar jag mig omkring så är det som om växtligheten har stannat upp och det är svårt att hitta vårtecken nu, men jag har i alla fall tagit några bilder som jag kan visa.



Man kan börja ana att det finns syrénknoppar där mellan bladen.



I rabatten börjar jag kunna urskilja vad som är blommor och vad som är ogräs, dags för en rensning snart alltså.



Björklöven har slagit ut men är fortfarande ganska små.

Det var mitt sista bidrag till den här roliga utmaningen. Det har varit roligt att följa vårens utveckling i vårt avlånga land.
Hoppas på nästa "vår-visning" nästa vår.

Nej!!! Nu börjar det snöa här!!!

1 A:

skriven

Här blommar syrenerna för fullt och det är alldeles för tidigt ju.... Brukar inte blomma förrän i slutet av Maj.

2 Inger Maryissa:

skriven

Ja, det är intressant att följa utvecklingen av våren på olika platser i vårt avlånga land.

Men oj, har det kommit snö igen hos er..........



Ibland tänker jag i min fantasi hur det skulle se ut med grönskande träd, och blommor överallt och samtidigt snö på mark och grenar.

Och så en sol som lyser så vacker, och eventuellt en regnbåge också....

Ganska vacker syn .......

Ja som du märker skenar fantasin iväg med mig "ibland".... ;-)



Här är det också kyligare nu, om man jämför hur det var vid Pingst, då det var rena högsommar-värmen.

Får hoppas att solen och värmen snart kommer i hela vårt land.

För vi nordbor behöver solen och sommaren.

Ha det so gott.

3 evans:

skriven

Ni har det nog snäppet grönare än vi har det här. Fick ni någon snö i veckan? I torsdags låg det ett tunt lager snö på marken, men tack och lov försvann det under dagen! Idag har vi ok väder och snart ska vi åka på björnsafari :)

4 Saidtindra:

skriven

Thank you for producing such a down to earth site.

Kommentera här: