Vilket mörker!!

Dom ringde precis från jobbet...mitt nattpass i natt kommer att starta redan 17.00 och jag kommer att sitta "vak" på sjukhuset hela natten.  När våra patienter hamnar på "vanligt" sjukhus måste dom övervakas av oss, vilket innebär att vi sitter i ett patientrum dygnet runt och gör praktiskt taget ingenting mer än finns till hands om något skulle hända. Den fysiska vården tar ju sjukhusets personal hand om, men så här ser regelverket ut och då är det bara att acceptera. Men natten kommer att bli lång!! De segaste timmarna på nattpassen brukar ju kunna fördrivas framför datorn, men i natt får jag hitta på något annan för att hålla mig vaken. Som tur är så är vi två på varje vak så jag har ju sällskap i alla fall.
Suck!! Nu blir det till att försöka sova några timmar...jag som hade tänkt vara ute i solen...


1 jen:

skriven

Ja usch min älskade polle har fång för andra gången. Man känner sig så dålig ägare. Han gick nästan bara på grus. Tur att vi såg det så fort.

Kram

2 Lena:

skriven

Jag vill också ha regn!!! Det yr och dammar så man blir alldeles matt..och ingenting vill ju växa. Jag har inte funderat på någon särskild hingst till skrutt, däremot så har två avkommor med samma hingst sen tidigare och dom är fina båda två.

3 tinaz:

skriven

Du verkar ha samma framförhållning som jag i det som har hänt mig idag... sur ä jag..;(

4 synne:

skriven

Ett sånt pass är långt. Hoppas det gick bra ialla fall.

Kram vännen.

Synne :D

Kommentera här: