Vårstädning

Fick ett ryck idag och började med vår-städningen...ni som läser min blogg regelbundet vet säkert att jag INTE gillar att städa...men vill man ha rent så måste man ju städa...ingen kommer hit och gör det åt mig.
Nu har jag en liten rast, började med badrummet och efter över en timme är HALVA klart...inte klokt vilken tid det tar!!

Gillar ni att städa?
Eller är det som för mig, att ni gillar att ha rent och städar för att ni måste?


1 Åsa.S:

skriven

Jag är som du... städning är ett nödvändigt ont.

Ha en fin första maj!

2 Pialotta:

skriven

Städa är ett måste, mem ibland är det mindre kul.. ska inte dra på mig "städkläderna" idag inte.

En paus i vardagen, då det är fri dag i vårt land:-)

Kanske tar du dig en fikastund i det gröna som en belöning senare:-)

3 Helen:

skriven

Tyvärr är det ett nödvändigt ont! Önskar att jag hade fått ett litet ryck jag med. Är en smula trött, lade mig 02,30. Men trevligt hade vi.

Hoppas du haft en trevlig Valborg, ha de bra idag denna 1 maj. Sommaren är på intåg :)

Kram

4 Lissen:

skriven

Städa är ingest som står högst på prioriteringslistan! Finns så mycket annat kul!

Ha det gott 1 maj

5 Alex:

skriven

Jag hatar att städa och gör det bara när jag måste, vilket tyvärr blir rätt ofta med en gigantisk schäfer i huset...;)

6 Camilliondollar Baby:

skriven

Hatar verkligen att städa. MÅSTE göra det idag! Men har inte börjat ännu, har fastnat framför datorn.

7 Marie:

skriven

Tack för besöket i min blogg :o)

Städning är verkligen inte min starka sida, vi är en riktig stökfamilj!

8 Nina på Johangården:

skriven

Jag gillar att ha rent så städning är ett måste.

9 Emma:

skriven

Jag lider med dej hatar att städa!

10 A:

skriven

Hatar att städa....

Älskar att ha rent =)

Därför har jag maken att göra jobbet ;)

11 matte:

skriven

jag är en riktig slarvmaja.. städar för att jag måste utom vid sällsynta tillfällen då jag tycker att det är kul, eller får besök eller så. Jag är hellre ute i trädgården och städar.

12 Margaretha:

skriven

Nä fy sjutton för städning.

En fördel med att bo på landet är att ytan är mindte och lättare att gå över......kan nästan bara öppna tvärdrag... :D

Ktram

Margaretha

13 Margaretha:

skriven

Nä fy sjutton för städning.

En fördel med att bo på landet är att ytan är mindre och lättare att gå över......kan nästan bara öppna tvärdrag... :D

Ktram

Margaretha

14 Plogflickan:

skriven

:^) Hellre lite skit i hörna än ett rent helvete....ler

Jo pållen har bytt stall, vi har sålt en pålla, och i samma veva bytt stall.

15 Carina:

skriven

Städa ???

Ja, man måste väl ibland ;)

Men det är en väldigt skön känsla när det är gjort.

Migrän idag mä.....inge 1 maj firande här inte :/

16 Kicki:

skriven

Nej fy sjutton va tråkigt att städa...det är ett illa måste...hundhår och katthår överallt...Idag är det en slappardag här, mensvärk utav bara fn...herre gud jag är ju 52 år...då skall man inte ha sån skit...det regnar och blåser...då är det skönt här under filten..

Ha det gott och kramen

17 My:

skriven

Hatar verkligen att städa! Ett måste är det ju tyvärr....

18 Helena:

skriven

Min inställning till städning är väl känd. Pest. Men det är härligt när man är färdig.

19 Anna´h:

skriven

Jag e´extremt pedantisk , så städning e´la lite

av en hobby = ))

Har till och med mina kryddor i bokstavsordning

( sjukligt ?? ) ...

ÄLSKAR synen / doften av ett glänsande vackert hem !



Ha en fin dag = ))

20 Asbjornlovise:

skriven

Hey, this is a great site, I learned a lot!

Kommentera här: