Ute i blåsten

Idag har jag mest varit ute på gården och "stökat på" hela dagen. Det var ju så fint väder i morse men sen har det varit mulet och blåsigt men fortfarande varmt, en bra dag för arbete ute alltså.
Det finns alltid någonting att göra ute på gården om man vill.



Jag började bearbeta A förra sommaren om att jag ville ha ett växthus men det verkar inte bli aktuellt i år heller så nu är jag på jakt efter det näst bästa, nämligen pallkragar.



Där ska jag odla morötter



och ruccola.


Sen ryms det säkert lite annat smått och gott där också. Hade tänkt att det kunde se ut ungefär så här:



Tomatplantorna får stå i krukor och hinkar efter stall-väggen som vanligt, det brukar fungera bra.




Även fast det har blåst och varit molning idag så har jag en skön vår-känsla i kroppen, det är kul att greja ute =)
Den syns på björkarna också att det är vår, det har blivit så här grönt nu på två dagar.



Vad har ni gjort idag?




1 My:

skriven

Du är så flitig i trädgården! Gott med färsk ruccola och morötter, egen odlat, måste smaka extra gott. Kram och ha en skön kväll!

2 Camilliondollar Baby:

skriven

Njutit av solen, bl a genom att ta en promenad. Nu har det tyvärr kommit en del moln på himlen, men man kan skymta den där bakom fortfarande.

3 Nina:

skriven

Min arm som jag bröt i mars sätter sig på tvären så jag har inte ens planterat om mina krukväxter. Så det blir att bara drömma om växthus och planteringar denna sommar... och kika på andras.

4 Bim H-D:

skriven

Hm, inte gjort något idag tror jag - sovit? Räknas det? hihihi...

Växthus står på listan - givit upp snart tror jag, suck... Ja, jag vill inte ha de där minismå - blir för varma nämligen... Vet flera som har sådana och de har tydligen mest problem med odlande i dem :(

Kragodling har jag testat... Fungerade sådär... Numera är de kragarna istället komposthållare :P

Må så grankott...

5 Helena:

skriven

Maken har kittat fönster och lagat brevlådan. Sen har vi mest latat oss i solen.

6 carina:

skriven

vad jag gjort?

jag har faktiskt städat mitt växthus som min gubbe byggtav gammla fönster.

Klart din A fixardet bara du snurrar lite extra varv runt lilfingret på honom ;)

Kommentera här: