Svalorna är här

Med tanke på mitt förra inlägg om myggen så kom jag på att jag glömt att berätta att svalorna kom hit i förrgår och nu är dom i full gång med att bygga bo uppe på hövinden. Det är en fågel som jag verkligen gillar =)
Dessutom läste jag att en enda mat-leverans till ungarna kan innehålla 300 insekter!!
Så nu myggen...nu är det krig!!!


1 Ann:

skriven

Mmmm här tittar den fram då o då...men inte samma värme som igår morse..

2 Helen:

skriven

Så skönt att det är ngn som tar upp kriget mot de hemska myggorna, svårt att fatta att de är till nytta. Ja som mat till fåglarna då!

Hoppas ni haft en trevlig Pingstafton. Ha de gott.

3 A:

skriven

God morgon =)

När vi bodde i huset byggde alltid svalorna sina bon under taket och så klart precis där vi satt =) Ibland fick man ducka rejält när de kom flygande...

Jag är glad att jag inte bor där du bor med tanke på mygg =) Här är det inte fullt så jobbigt... JAg kan också få ren panik om jag hamnar på ett ställe där det är mycket mygg....

Ha en fin söndag vännen...kram

4 Ellen:

skriven

Jag har alltid gillat svalar,,, vissa tycker dom förstör eftersom dom bygger i byggnader, men jag tycker de är vackra,,,,



och det är bra att de tar mygg =D

5 Inger Maryissa:

skriven

Jag tycker också svalor är mysiga fåglar, och kul är att det finns en hel del här bland höghusen.

Tycker det är så mysigt att en sommarkväll höra svalorna som flyger omkring, det hör liksom sommaren till.

Ja, de får gärna käka upp all mygg, som du i ditt tidigare inlägg skrev om att det kan bli en plåga.

Ha en fin fortsatt dag.



Kommentera här: