Sommarplant



Jag är så sugen på att köpa sommarplant nu men jag ska försöka vänta ett par dagar till, det är fortfarande så kallt på nätterna, vi hade - 2 grader i natt.
Vad har ni köpt för plant i år?
1 Vaniljis:

skriven

Jaa du, jag vet inte ens namnen på dom. Mamma fixade till mig och min balkong. Snäll mamma jag har va? Hon bara svepte in här en dag och skjutsade och jag pekade bara på vilka jag tyckte var fina. Jag har ingen koll. ;)

2 matte:

skriven

Det var ett uruselt utbud när jag skulle ha tag i sommarplantor, så än så länge bara petunior och lite pelargoner till fönsterlådorna. Men det lär bli mer! Pelargonerna har lite rödkantade blad efter nätter nära nollan men har överlevt. Några lyckliga lottor blev olyckliga och dog när jag glömde dem ute.

3 Helena:

skriven

En pensé! Den fick jag dessutom. Har inte haft någon vidare inspiration.

4 A:

skriven

Har bara köpt två pelargoner och några penséer. Sen har jag ju sått tomatplantor.... De ska sättas ut i dagarna =)

5 Carina:

skriven

Bara penseer eftersom vi är borta 5 veckor

i sommar så känns det bara onödigt!

6 Nina:

skriven

De gamle säger att man ska vänta till runt sjunde juni innan man sätter ut sommarplantorna. Om det är rätt vet jag inte.



Det finns kuddfodral i min blogg, om du är intresserad att kika på dem.

7 synne:

skriven

Penseèr, surfinor, margeriter, lobelia och petunis.

Blir mera....

Kram Synne.

Kommentera här: