Så fantastiskt att få vara med

I går kväll när jag kvällsfodrade så såg jag på det dräktiga stoets juver att det inte var långt kvar till fölning, så jag ställde klockan på 06.00 i morse för att gå ut och kolla läget.
Det är snudd på omöjligt att pricka in och få vara med på en fölning, ston brukar "knipa" tills hon blir själv men i morse upplevde jag något helt fantastisk ...precis när jag kommer ut så lägger sig stoet ner för att föla...det var precis som om hon hade väntat på att jag skulle komma!!!
Nu blir det MÅNGA bilder men det är helt fantastiskt att ha fått vara med och att dessutom ha kunnat fota!!
Bilderna talar för sig själv men titta på tiderna på korten...fantastiskt eller hur??
Första bilden är suddig och det beror BARA på att jag var så upphetsad över att få vara med =)
Nu ska vi se om ni orkar hänga med i hela bildserien...



















































Var det någon som orkade ända hit??
Förstår ni att jag hade hjärtklappning!!!
Nu återstår bara att komma på ett namn till den lilla fröken...är det någon som har något bra förslag?


1 A:

skriven

Wow vad häftigt =)

Grattis.......

2 carina:

skriven

Åhhh..vilken upplevelse det måste vara.

Du har verkligen lyckats få en bra bildserie på förloppet.

Blev alldeles rörd när jag kom till bilden då de möts mule mot mule sto och föl <3

Hur gullig som helst var hon ert föl, liknar faktiskt ett litet åsneföl med sin lockiga man, sååå söt.

Får grattulera till tillskottet :)

Kram Carina

3 Anonym:

skriven

Åh grattis!

När dom är så små så ser dom ju inte så farliga ut =)

Elsa ploppadu upp i huvudet på mig, passar kanske inte på ett föl. Men jag tycker att hon ser ut som en Elsa =)

Kram

4 Nina:

skriven

Jag orkade hänga med. Vad spännande.

5 Anonym:

skriven

Underbar bildserie! Du har verkligen fått med allt! :D

Hon skulle passa så fint med namnet Cindy, eller varför inte sugar? För hon är verkligen sockersöt!

6 Daniela:

skriven

ja just det, det var jag som skrev. Så att du vet. :) Tittar på kommentaren ovanför

7 Mia:

skriven

Men Ejmis! Nu ryser jag!!!!!!!!!! Tänk vad djuren är fantastiska, upp och på benen efter bara några timmar, helt otroligt! Vilka underbara bilder och vilken lycka att få vara med...L

8 Anneli:

skriven

Jag har ett litet namnförslag. Men jag vet inte vad du tycker. Mitt förslag är: ÄNGLA. (Fölet är söt som en Ängel).



Ä istället för E.



Kramis smoggen

9 Gabbi:

skriven

Morning...Jag orkade!! Jättefina bilder !!Namn?...Tndra kanske...

Ha en fin lördag!!

Kram

10 Plogflickan:

skriven

Jag börjar med att säga GRATTIS!!

Wow att du fick chansen att vara med på fölningen, händer ju inte allt för ofta, + vilka bilder! Bravo...är inte det ett bra namn??

Jag vill oxå ha ett eget föl, avis ler

Mvh Plogflickan

11 Ann:

skriven

God morgon!

Förstår et var en otrolig upplevelse! WOW!

SÅ vacker den var!

12 anneli:

skriven

Vilken upplevelse, så häftigt! och så himla söt. Vilken juvel att vila ögonen på i vår herres hage som bara är som allra bäst just nu!

13 carin:

skriven

Åh vad häftigt, så nära en härtfödsel har jag aldrig varit.

Ha en underbar helg.

Kram

14 carin:

skriven

Åh vad häftigt, så nära en härtfödsel har jag aldrig varit.

Ha en underbar helg.

Kram

15 A:

skriven

Jag tycker Mini är ett fint namn =)

Tänk dig sen när det är en fullvuxen stor häst och ha det namnet ;) Lite tufft....

Ha en fin dag vännen.....

Kram

16 Maria:

skriven

Va häftigt. Jag kan inte komma på nåt namn nu men återkommen.

Grattis till ert vackra föl.

Kram

17 matte:

skriven

vilken tajming! UNDERBARA bilder! jag får tårar i ögonen ska jag säga.. vilken raring :D

18 Anonym:

skriven

Jag var med om samma grej för ett år sen, underbart.

Eftersom hon är ett kallblod ska hon väl ha ett kallblodsnamn. Faxjäntan kanske??

19 Bim H-D:

skriven

Hrm, det var ett nytillskott av husdjuren som var överraskningen, eller? Menar du att jag hade rätt i min gissning? ;)

Hm - vad fröken ska heta? Ja, borde ju få heta - Ejmis, hihihi... Vad var namnsdagen? Inget som passar? ;) Dream... en dröm - det var ju en dröm att få vara med ;) Ejmis Dream? hehehe...

Må så grankott...

20 Camilla:

skriven

Ähmen gud vilken goding!

Vad skönt att allt gick så bra och att det inte blev några komplikationer och så. Härligt.

Namn: Vad heter mamman och pappan? Är det ett kallblod?

21 Inger Maryissa:

skriven

Absolut jag orkade titta på alla bilderna, och det var så spännande att se det hela.

Måste vara vara helt fantastiskt att få se ett litet föl komma till världen,och tack för att vi också fick se det hela via fotona.

Man blir riktigt rörd över livets under.

Men tänk vad fort efter födseln ett litet föl kan stå på benen.

Lite skillnad motför oss människor ;-)

Tack för att du visade dessa foton.

Ha en fin fortsatt sommarkväll.

Kram



22 Fia:

skriven

Vilken upplevelse det måste ha varit. Det kändes stort till och med att få ta del av bildserien. Jag blev nästan lite tårögd när fölet hade rest sig på vingliga ben.

Du kommer väl att berätta vilket namn fölet får?

23 Åsa.S:

skriven

Vad kul att få "vara med"! Jättefina bilder.

Sambon här, som har "pappa" som största idol hälsar namnförslaget Faxjäntan.

Kram!

24 Me:

skriven

Jora man hängde med =D Usch vad kul!

Kommentera här: