Pelargoner




Jag vet att många tycker att pelargoner är tant-blommor och eftersom jag är en tant så älskar jag dom ;)
Här i Sverige ser man sällan jättestora pelargoner men om ni åker till medelhavet så kasta ett öga upp mot balkongerna, där brukar man kunna få se de mest fantastiska exemplar av pelargoner, jättestora och i underbara färger.




Några av mina favoriter kommer här.



Dunsbury



Godshill



Mallorca



Supernova


Tycker ni om pelargoner och har ni någon favorit??
1 lillaviola:

skriven

Jag är också en tant...för mig är pelargoner kärlek<3.

Den betyder också sommar...namnet är jag inte lika haj på som du. Menjag ska försöka att lära mig dem i år.

Kram

2 Annelie:

skriven

Jag tycker dom är fina, men kaninga namn på dom annat än just pelargon=)

Ha en fin lördag!

3 Inger Maryissa:

skriven

Jag tycker pelargonier är underbart fina blommor, och att det finns så många olika sorter.



4 Eva B:

skriven

Vilka underbara bilder på pelargoner! Jag älskar pelargoner och haft många pelargoner genom åren, men en som jag ständigt återkommer till och som jag tycker är så fin är Mårbacka. Tänk en gammal sliten kruka med en mårbacka-pelargon i..det tycker jag är vackert. Utomhus i blomlådorna brukar jag ha häng cascad-pelargoner, helst riktigt mörkröda. De blir så fina och de sköter sig själva liksom man behöver inte rensa bort gamla blommor utan de ramlar av.

5 Mia:

skriven

Jag älskar pelargoner, men så är jag ju ännu mer tant än du! Så det så...

Tänk en glasveranda med bara pelargoner...så fint!

6 Amundtanja:

skriven

Greetings. This site is so full of information

Kommentera här: