Pelargoner

Mina favorit-blommor på sommaren är Pelargonerna, tycker att dom hör sommaren och landet till.
Det är kul att det finns olika sorter och färger också, jag brukar fråga efter deras namn när jag handlar. Dessa 4 har jag inhandlat i år och jag tror att jag kommer att köpa några fler sorter också om jag hittar några jag tycker om.



Graffitti Fire



Salomon Comtesse



Mosaic Red



Rococo
1 Carina:

skriven

Ljuvliga pelargonior, bäst är mårbacka :-)

2 Nettan:

skriven

Den översta var ju hur häftig som helst.

Själv har jag inte köpt någon pelagon i år, utan fått ca 15 krukor av mamma då hon har odlat upp skott ifrån hennes stora pelagoner.

Just nu står dom och växer till sig lite grann i ett litet växthus på altanen.



Kram

3 Inger Maryissa:

skriven

Jo, Pelargoner är mycket vackra blommor och kul också att de finns flera olika sorter.

Dom du visar här är jätte-vackra.

Visst är det en underbar tid på året att kunna pyssla med blommor och njuta.

Ha en fin dag.



4 Sandy:

skriven

Haha, du kommer dö när du ser min stackars pelargon!Den var så fin när jag köpte den men nu har den stått ute dygnet runt i en månad med kalla nätter och varma dagar och sporadisk vattning.. vet inte ens om den lever längre eller helt enkelt har konserverats!

5 Plogflickan:

skriven

Har också varit på handelsträdgården och köpt kryddor..

6 Mia:

skriven

Åh herregud så fina! Jag vill ha 16 st av den sista rosa....

Inte blev det nåt inköp av mig idag heller suck

Kommentera här: