Mega-köttbullar med ostfyllning

Jag har hittat en helt fantastisk recept-blogg, Kryddburken.
I dag ska vi testa ett recept därifrån. Jag har hittat receptet men eftersom jag jobbar idag så är det  A som får agera kock. =)



Här kommer Kryddburkens recept.




Spagetti & köttbullar i all ära men allt går att variera!
Här kommer en variant på mega-köttbullar fyllda med färsost kantarell och västerbottensost! Till detta tagliatelle och en ljummen grönsaksröra på “precis-vad-du-har-hemma-grönsaker”! Idag blev det gurka, tomat, purjo & champinjoner! Smaklig måltid!

Det här behöver du :

1 kg blandfärs
½ dl ströbröd
2 msk potatismjöl
½ dl vatten
1 tsk salt
1 tsk paprikakrydda
1 krm vitpeppar

GÖR SÅHÄR :
Blanda ihop alla ingredienserna till köttfärssmeten, låt vila i kylskåpet ca 15-20 min. Förbered under tiden fyllningen. Blanda 2 små förp. creme bonjour med 2 dl finriven västerbottensost, salt & peppar i en skål. Smält smör i en stekpanna och ta ut ca 8-10 delar av köttfärssmeten till stora bollar (tennisbollar) Gör en urgröpning i mitten och fyll med ca 2 tsk oströra. Nyp ihop och forma till runda bollar. Bryn dem i stekpanna runt om några i taget. Lägg upp i ugnsfast form allt eftersom. Efterstek köttbullarna i 200 grader ca 20-25 min tills de är helt genomstekta. Servera till pasta, ris, potatis eller vad som önskas. Grönsaker vid sidan om. Fräs upp grönsaker i stekpanna med lite salt & peppar, servera genast!

Fyllning :
2 förp. Creme Bonjour Kantarell
2 dl finriven västerbottensost
½ tsk grovmalen svartpeppar
½ tsk salt


 

Stilla min nyfikenhet, tävla här!

 

 

BloggRegistret.se

Sen blir jag glad om du röstar också!!  ;)
1 Marie:

skriven

God morgon! Oj vad gott det lät! Det skulle jag kanske testa, det är sällan jag lagar mat efter recept men det där lät så gott så det måste jag testa någon gång!

Ha en jättebra dag!

2 Nilla:

skriven

Goo morron ..lätt gott.Du den där kocken ha ha vill jag oxå ha i mitt kök...myggbett hmmm jag ogillar knotten mer än mya...de kryper in överallt och det svider..Har det blivit nån fölis??

3 Anna´h:

skriven

HUr göttit lät inte det elle ??

Mmmmmm ....

Det MÅSTE prövas !!

Väntar på att kaffet ska puttra färdigt , känns som om det kommer gå åt några kannor idag = ((

Känner mej öm / mörbultad i hela kroppen efter våran lilla love / walk - tripp = ))



Hoppas du får en kanon dag & att solen glimtar på dej ! KRAM KRAM

4 Plogflickan:

skriven

Mums!

5 My:

skriven

Verkar kanon-gott! Och vilken trevlig kock du har i köket, fin klädsel! :) Ha en bra dag!

6 Nettan:

skriven

Det där lät ju jättegott !

Måste testas !



Kram

7 synne:

skriven

8 synne:

skriven

Nu tror jag din blogg fått snurren....

Men jag ger mig inte.

Kryddburken ligger numera på mina favoriter. En mycket användbar blogg ska jag säga.

Skrattade gott åt grabbarna på bussen. Vad ska man säga hehe....

Fått nått föl än då? Jag är så nyfiken..

Kram Synne ;D

9 Åsa.S:

skriven

Det där såg gott ut!

Lägger genast till den i favoriter...

Ha en fin dag!

10 vivan:

skriven

Kan du skicka över kocken när du är klar med honom...ha ha men han behöver inte ta med handduken ...kramiz

11 Annelie:

skriven

Verkar vara jättegott, det ska jag också spara. Tack för tipset och ha en underbar dag: Hoppas du är piggare nu.

12 Inger Maryissa:

skriven

Oj, vad gott det ser ut.

Tack för receptet.

13 Mia:

skriven

Står han alltid och lagar mat så där??? dreglar

14 Doggiedash:

skriven

Hello my name is Cisco. English language is my second language . I visit sites like yours to learn new english vocabulary words and improve my english grammar . I hope to have effective communication and business communication for a new job in US. I learned a new word of the day from your site. I plan to be public speaking and business writing better now from your site. Thank you.

Kommentera här: