Från lera till gräs

Den här tiden på året är inte "muisarnas" vinterhage särskilt rolig, det är mest lera, så det kändes väldigt  bra att få släppa ut dom på grönt bete idag.



"Är ni aldrig klara med nya hagen snart??"



"Jag har ju varit ute på det där gröna förut jag och sprungit omkring alldeles själv"



"Vad är det här för grönt som luktar så gott?"



" Äntligen får vi gå på grönt!"



"Mmmmmmm!"



"Såååååå gott!!!"



" Nu har vi hållit på med hagar och kor hela dagen...nu är jag trött!"

1 Mia:

skriven

Lycka!! När jag var liten, så var det väldigt speciellt att få se hur korna kom ut på våren, men dom hade ju stått i ladugården hela vintern...då var det spring i benen! ;-)

2 Emelie:

skriven

Söta muisar!! :) Själv har jag just nu en katt som jamat i en kvart.. ska nog kolla vad hon vill.. =)

3 Inger Maryissa:

skriven

Fina bilder och säkert trevligt för kossorna att få komma ut på grönbete i den nya hagen.

Det riktigt syns att de tycker gräset smakar mums.



4 carina:

skriven

Gillar dina koinlägg :)

Kommentera här: