Din är dagen, 4 maj.




När jag städade på kontoret så hittade jag igen en bok som jag saknat, "Din är dagen". Boken är skriven för att vara till hjälp och stöd för hela familjen om någon är beroende, men jag tycker alla kan hitta något tänkvärt i den. Varje dag har ett citat, en text och en personlig fråga att fundera kring.
Jag kommer inte att förmedla texten varje dag men däremot tänkte jag dela med mig av citatet och frågan.

Man kan inte utvecklas bortom sin egen horisont.
John Powell

Vad kan jag göra för att min framtid ska bli lyckosam och god?


1 Nilla:

skriven

Halloj...skönt mee långhelg det var nog tur så man hann o sova nått kram kram

2 Anonym:

skriven

hmmm...det tål att tänkas på....men framför allt, är det nog eftertanken som är nyckeln. Att framtiden ska bli lyckosam och god, kräver att vi lever i nuet och gör det medvetet....hmmm....ska sova på saken....

3 Borthy:

skriven

Det var en bra fråga att reflektera runt. Egentligen tänker man ju på det ofta men man formulerar det inte så lätt och tydligt. Det verkar vara en bra bok. Gärna mer citat från den framöver! Kram

4 Annsingen:

skriven

God morgon!

Ja det var ett bra citat!

Är roligt med sådana böcker..

Ha en underbar dag!

Kommentera här: