Din är dagen, 12 maj

Jag är ärlig, därför att det finns de som litar på mig.
Howard Arnold Walter

En del människor i vår omgivning tycks bara se det goda hos oss. De litar på oss och hyser respekt för oss, till och med när vi själva kanske inte tycker att vi är värda det. Med själens ögon kan vi se kärlek, hederlighet, trovärdighet och osjälviskhet hos varandra. På så sätt lockar vi fram de goda sidorna.

Ser jag de goda sidorna hos min omgivning?

1 Helena:

skriven

Det är bättre att lite på människor än att ständigt gå omkring och vara misstänksam. Det ver kar väldigt jobbigt. Å andra sidan slipper man ju att bli besviken. Bara överraskad att misstanken inte stämde. Men jag föredrar nog att lita på folk och ta itu med saker och ting när det inte blev som jag trodde.

2 Helena:

skriven

I min förra kommentar så menade jag förstås lita!

3 Ann:

skriven

God morgon!

4 synne:

skriven

Såg att fölet kommit nu....

Så söt hon är...

Tyckte att hon såg ut som en liten Oda.Grannen har en dölahäst som heter det.

Beck filmerna är en superbra svensk krim/deckare.

Försöker köpa dom med Aftonbladet varje vecka. Samma med Morden i Midsomer....

Krimtok är jag...

klems från mig...

5 britten:

skriven

å så fint skrivet, och verkligen så sant..ha en fin dag / kram

6 kats:

skriven

Vill först säga...vilken liten goding ni har fått... så vacker...:-))



mkt tänkvärda ord...

Kommentera här: