Din är dagen, 10 maj

Att be om ursäkt är att bereda marken för ännu en förseelse.
Ambrose Bierce

Vi går  ofta och drar på gammalt groll och fortsätter i våra invanda spår därför att vi inte kan ta oss ur dem och komma på något annat sätt att lösa våra problem. Att jämt och ständigt säga förlåt gör inte stor verkan. Den som verkligen vill ha förlåtelse försöker inte urskulda sig, han kanske helt enkelt brister i gråt, och då kanske det blir möjligt att gå vidare- att sträcka ut handen, berätta den bedrövliga sanningen och göra ett uppriktigt försök att hitta en annan utväg.

Försöker jag  bara urskulda mig när jag ber om ursäkt eller vill jag verkligen få förlåtelse?




1 soffie:

skriven

mycket tänkvärda ord så här i natten !

ja man lär barnen redan när de är små säg förlåt nu å ungen säger förlåt utan att egentligen veta vad de säger.

nej ett riktigt förlåt ska vara genomtänkt och komma från hjärtat men hur många gånger gör det de tro?

godnatt"!

2 evans:

skriven

Ja, ibland kan det kanske vara lätt att bara säga "förlåt" och tro att allt ska vara bra sedan.



Ha en bra helg!

3 Vaniljis:

skriven

God morgon. Ha det underbart i solen. Jag ska jobba...

4 Borthy:

skriven

Bra inlägg. Tänkvärt. Godmorgon till dig också!

Egentligen gillar jag inte när man ursäktar sig...jo, ibland är det okay att be om förlåtelse när man gjort något dumt men det är inte bra att gå och ursäkta sig...

5 Purplenotice:

skriven

Great work,webmaster,nice design!

Kommentera här: