Det finns hjälp

Om man är vuxen och inte kan förklara varför man dricker sig ordentligt berusad dagen innan man ska upp och jobba, och dessutom köra bil till jobbet, då behöver man ta sig en ordentlig funderare över sina alkoholvanor.
Det finns hjälp att få...sök den hjälpen!

1 Kattis:

skriven

Tyvärr så vet de inte att de har problem.

Japp, vi har verkligen tagit vara på dagen.

Bara njutit och njutit.

Ha en trevlig kväll!

Kram

2 jayne:

skriven

Jo du.. det har du rätt i. Man har ju vuxenansvar!

Fanns en kor tid i mitt liv då man kunde festa kvällen/natten innan jobb... men det var då det!!!

Idag tänker man väl efter mer... Jag är bilburen så... det tänket/ansvaret slipper jag.

Idag har jag mest tagit det lugnt..väldans lugnt. Var iväg i förmiddags för att byta ett par byxor.. sne blev det trädgården..solen och på kvällen grillning...med några glas vin, men jag är ledig imorgon.

Kram på dig!!!

3 Mia:

skriven

Får bara inte förekomma!!!!!!

Du ska inte vara avis på lägenheten än...kanske sen när den är färdigrenoverad ;-)

4 Camilla:

skriven

Ja eller så tar man Dove Summer Glow. Den funkar faktiskt jättebra och ärinte så svindyr. Rekommenderas att prova!

Hehe..jag inser hur mystiskt det här ser ut som inlägg på din bloggning..:-)

Men som kommentar på det så håller jag med. Jag jobbade med en i många år som kom och stank sprit varje morgon och åkte fordon i jobbet. Inte kul. Och det värsta var att jag inte fick något gehör när jag pratade med ledningen. Jo när han var så dålig så han höll på att dö. Då hände det lite..

Suck!

5 Ann:

skriven

Färdigt nu!

6 Ann:

skriven

Tack! Ja vi är supernöjda:))

7 carina:

skriven

Det luktar problem långt väg om man har sådana vanor :/

Största problemet brukar vara att erkänna för sig själv att det inte är friskt att dricka sig full...allara helst före en jobbar dag.

Hoppas du har haft en bra dag i solen.

8 synne:

skriven

Många inser inte att de har problem. De vill INTE veta av att det ÄR ett problem.

Illa är det.

9 Fia:

skriven

Det är sorgligt när man har nära vänner och bekanta som har det beteendet. Jag tror att de innerst inne är medvetna om vad de håller på med, men de förnekar det gärna både för sig själva och omgivningen. En av mina närmaste arbetskamrater är nykter alkoholist, och han använder sina erfarenheter till att hjälpa och informera andra. Han slutade dricka när han hade kört bil med nästan 3 promille i blodet, efter en lång period med råsupande. Han har varit helnykter i 10 år nu. Vi brukar fira hans "födelsedag", dvs årsdagen då han slutade dricka.

Kommentera här: