Bensin-uppror!!

Hittade denna uppmaning hos min blogg-vän Solgudinnan och det här är jag den första att "hoppa på".

Det kanske är så här vi ska göra för att bojkotta de dyra bensinpriserna?

Många är i varje fall förslagen på att få bensinbolagen att sänka priserna.
Men att inte tanka under vissa datum tror jag inte på. Man måste ju tanka efter det
datumet ändå, och det vet de ju om.

Nej, då tror jag mer på ett annat tips.
Det är att bojkotta de två största bensinkedjorna, Statoil och Preem.
Får de inte någon bensin såld alls, så måste de sänka priserna och då följer
alla andra med.

BOJKOTTA

Jag uppmanar alla att sprida det till så många som möjligt.

1 Ellen:

skriven

Jo, det är nog en ide,, fast det är ju egentligen inte så mycket deras priser det handlar om, det är ju skatten som kostar,,, det är den som behöver gå ner... men mne,,, lite pris press kan de gott göra ! Dom tjänar så mycket pengar ändå !

2 Eva:

skriven

Oj, och jag som var iväg en sväng vid lunchtid idag med bilen - och tankade hos Statoil... :-(

Ja de här bensinpriserna gör en verkligen inte lycklig.

Hoppas du haft en bra dag annars.

God natt! :-)

3 A:

skriven

Ta du åt dig vännen =)

Du är trogen du och jag blir lika glad varje gång du lämnar avtryck =) Fast jag vet ju att man inte alltid orkar kommentera men jag vet ju ändå att du tittar in.....

Ha det bäst

kramen....

4 malin (::

skriven

sounds like a good idea, men kommer nog vara svår att få tillräckligt world-wide-breddad för att den skall ha någon funktion!

5 soffie:

skriven

Jag hoppas det hjälper för det är ju sjukt dyrt...

Ha det gott och sussa gott

6 Bim H-D:

skriven

Hm, problemet är ju även vad man ska göra som glesbygdsbo... Man kan ju inte ta sig till jobb, affär eller något utan bilen! Man måste ha en bil! Eller två, då man jobbar olika tider. Vad gör man - man tankar och ser glad ut? Nä, man tankar för att man måste ;) Frågan är ju om ALLA ska flytta in till städerna där kommunikationer finns som kan använda sig av. Här är man glad så länge skolbussen ens rullar, suck... Snart är skolorna också borta, en efter en... ... ...

Må så grankott... ngn som undrar om de snart vill att alla ska bo i storstäderna... ... ...

7 Abdulalma:

skriven

I love this page.

Kommentera här: