Äntligen dags!

Idag efter jobbet ska jag äntligen få träffa min kompis E.
Av olika anledningar har våra inbokade träffar fått ställas in, så nu är det flera månader sen vi sågs!!
Det blir ju så ibland...men nu är det i alla fall dags =)
Eftersom jag har fyllt år sen vi sågs senast så ska jag bli bjuden på middag idag, mat och prat alltså, låter perfekt!
Har ni kontakt med några gamla kompisar fortfarande?
Hur ofta träffas ni och vad gör ni när ni träffas?


1 Kattis:

skriven

Godmorgon!

Tyvärr har jag tappat alla gamla klasskompisar.

Men alla flyttade ifrån vår lilla stad så man tappade varandra då.

Ha en bra och trevlig dag!

2 Nettan:

skriven

Va kul att träffa gamla kompisar.

Jag har hittat en hel del gamla klasskompisar via stayfriends och håller kontakten via den vägen.



Kram

3 Nilla:

skriven

Hej

Gamla kompisar man pratar i telefonen ,en hittade mej här på bloggen vickan..men inte direkt att man träffas sen har jag en av mina äldsta kompis men henne träffar jag varje dag...

4 Cim:

skriven

Hej där,

Jag har många vänner, men EN enda riktig vän, en sån som man kan ringa mitt i natten om det är så (det har hänt).... En sån vän önskar jag att alla hade...

Kramen på dig

5 Åsa.S:

skriven

Mina gamla vänner träffar jag tyvärr alltför sällan, men när vi träfas är det som att alla år är bortsopade och vi fortfarande är 16.

Ha en underbar dag!

6 Anna´h:

skriven

Hej på dej !!

Jag har ju flyttat land & rike runt , så jag har många av mina vänner i Stockholm , Malmö , Göteborg , Skövde & Vänersborg .

Vi försöker träffas så ofta vi kan & pratar minst 2 gånger i månaden med varandra = )) !

Vi brukar ha ett " pyjamasparty " varje höst & då e´

enbart " ens egen död " giltigt skäl att inte komma .

Vi käkar / dricker gott ( mycket ) , & babblar hela natten lång !



Idag känns allt lite bättre , var bara tvungen att få explodera & få ur mej massa som gått & grämt mej den sista tiden ...



Ha en härlig dag = ))

7 Ellen:

skriven

jadå,, har kontakt med de flesta av mina barndoms och tonårsvänner,,, kanske inte lika intensivt och så, men vi pratar i telefon ibland, och är man i trakten där de bor (alla har ju flyttat åt olika håll) så tittar man in på en kopp tea =D, vi brukar skicka kort till varandra också,, och snackar på msn....

8 Pernilla:

skriven

Min barndomsbästis flyttade när vi gick i högstadiet. Flytten från ön har inte förändrat något. Det kan ibland gå månader som vi inte pratar med varandra men det gör ingen skillnad. Det är ju så det ska vara med vänner.

/P

9 Anonym:

skriven

ja en del av mina bästa vänner träffar jag inte så ofat ändå är dom mina bästa vänner vi hittar alltid varandra även om tiden gått...hoppas ni får trevligt

10 Madeleine:

skriven

Har nån jag kan ringa till som jag sällan träffar, vi vet vart vi har varandra. Ha en bra dag. Kram Madde

11 Annelie:

skriven

Ett fåtal bara. Vi brukar snacka lite, käka kanske eller gå ut på något skoj. Det beror vad det är för en gammal kompis =)

Ha en fin dag!

12 Eva:

skriven

Låter som du har en trevlig eftermiddag/kväll att se fram mot :-) Gamla vänner är verkligen guld värda. Man vet att de alltid finns där, även om man kanske inte hinner ses så ofta. En av mina allra bästa vänner kanske jag bara hinner träffa 4 gånger per år. Men vi har alltid lika roligt när vi ses.

Såna vänner ska man vara rädd om :-)

13 My:

skriven

Kul att träffa gamla kompisar, ofta tar man bara vid där man slutade trots att det evigheter sen man sågs...det är riktiga vänner! Har ett par sådana...

14 Carina:

skriven

Tyvärr alltför sällan nu eftersom det är

53 mil mellan oss numera :-(

15 Fia:

skriven

Min äldsta vän och jag föddes i samma hus i utkanten av Stockholm, där vi tillbringade våra första år tillsammans. Sedan flyttade båda våra familjer därifrån, åt olika håll, men vi har behållit en nära kontakt genom livet. Vi har cyklat på Gotland ihop och tågluffat tillsammans mm. I vuxen ålder har våra familjer semestrat ihop ett antal gånger. Ibland har man tur att hitta en själsfrände.

Kommentera här: