Allergitider

I år verkar pollen-säsongen komma tidigare än vanligt och som tur är så hade jag allergimedicin kvar sen i fjol som jag kom på att jag skulle börja ta för en vecka sen, men nu märker jag till min förskräckelse att tabletterna aldrig kommer att räcka. Ringde vårdcentralen för att få ett nytt recept och då har dom börjat med ett nytt telefon-system där vilket innebär att jag fick knappa in mitt ärende och mitt personnummer för att sen få ett besked av en automatisk röst,  "vi ringer upp dig kl 13.10 idag".
Jag vet att många stora vårdcentralen har haft det här systemet länge och det är säkert jättebra om man har långa väntetider i telefon men vår lilla vårdcentral har alltid varit lätt att komma fram till...men det är kanske personalindragningar på gång nu...automatiska rösten tar över jobbet såklart...att jag inte förstog det direkt...  =/



1 evans:

skriven

Hoppas att de ringer prick 13.10 då. Annars kan det ju vara lite si och så. Jag såg dina naglar en bit längre ned. Gud, vad snygga! Nu blev jag riktigt avis!



Hoppas att du har en bra dag!

2 Inger Maryissa:

skriven

Ja, det är mycket jobbigt för många människor under dessa allergitider.

Och allt slår ju ut så fort iår, så denna period blir nog mera intensiv.

Jag tycker att detta nya telefonsystem på vårdcentraler är jobbiga.

Speciellt säkert det är extra jobbigt för äldre personer att behöva knappa in ärenden i telefon.

Min mamma hade så jobbigt med detta, speciellt som hennes syn inte var så bra.

Hoppas du fick tag i en läkare som kunde skriva ut ett nytt recept till dig.





3 Inger Maryissa:

skriven

Ja, det är mycket jobbigt för många människor under dessa allergitider.

Och allt slår ju ut så fort iår, så denna period blir nog mera intensiv.

Jag tycker att detta nya telefonsystem på vårdcentraler är jobbiga.

Speciellt säkert det är extra jobbigt för äldre personer att behöva knappa in ärenden i telefon.

Min mamma hade så jobbigt med detta, speciellt som hennes syn inte var så bra.

Hoppas du fick tag i en läkare som kunde skriva ut ett nytt recept till dig.



4 Camilliondollar Baby:

skriven

Här blommar björken för fullt...tyvärr!

Kommentera här: