Svensk Maffia

Jag har börjat läsa en ny bok idag, den verkar riktigt spännande.

image1268


Den 20 augusti 2007 släppte Norstedts Förlags AB boken Svensk Maffia, författad av journalisterna Lasse Wierup och Matti Larsson. Boken är unik i sitt slag. Aldrig tidigare har den organiserade brottsligheten beskrivits så här avslöjande och ingående.Svensk Maffia blev direkt en framgång. Efter mindre än en vecka var den första upplagan på 5000 exemplar slutsåld, därefter har tre nya upplagor tryckts. I oktober 2007 presenterades officiella siffror som visade att Svensk Maffia var höstens bäst säljande bok av alla inom fackboksgenren.
1 Helena:

skriven

Den har jag också här hemma och ska börja med så snart jag har lsät ut min Lehane-deckare "Mörker, ta min hand"

2 synne:

skriven

Det som hänt i Arboga är fruktansvärt. Tänker på de två små barnen som inte fick växa upp på grund av en svartsjuk far....
En mycket egoistisk far om jag får säga det själv.

Boken ska vi kolla när vi kommer till en SVENSK bokhandel. Tack för tipset.
Ha en bra kväll trots allt.
Kram Synne :D

Kommentera här: