Rött vin

I morse när jag mockade i stallet så började jag fundera på rött vin, det dyker upp alla sorters tankar och funderingar när man mockar ;) , och då kom jag på en idé.
Det finns ju så många olika sorters viner och det är ju så roligt att pröva nya sorter så nu tänkte jag be er om vintips.
Jag vet att många i blogg-världen, precis som jag, uppskattar ett glas gott rött vin =)
Så nu undrar jag då, vilket är ditt favorit-vin?

image1127

Mitt favorit-vin heter Grand Sud Merlot, men det finns tyvärr inte på Systembolaget =(

BloggRegistret.se


Glöm inte bort att tävla i min tävling, i morgon drar jag en vinnare!! 
1 HELENASCITY:

skriven

fin bild!

2 Margaretha:

skriven

Var på vinprovning igår och jag kan varmt rekommendera
Peter Lehmann The Barossa Cabernet Sauvignon (nr 16477)Jättegott och lättdrucket.Klart bäst bland dom vi testade.
Ha en go lördag
Margaretha

3 Nettan:

skriven

Wildbords Rock !!!!! Det vita !
Men rött är helt ok !

Kramizar

4 Carina:

skriven

Viner gjorda på primitivo druvan gilar jag
mest och bäst :-)

5 Mia:

skriven

Jaha, nu får jag tänka till lite...
BiB: Oude Kaap
Vin på flaska: Hidden Rock, Australien, Petit Verdot & Cabernet Sauvignon-druvor
El Condor, Chile, ekologiskt och kravodlat vin från Cabernet Shiraz-druva
Klart prisvärda viner!

6 Carina:

skriven

Ett som jag gillar är Bengt Fritiofssons (stavningen?)röda
på primitivo druvan, gött och passar till det mesta :-)

7 Cissi:

skriven

Här hemma gillar vi Zinfandel från Californien. Finns i många olika prisklasser och nästan alla är goda.
Har provat ett nytt mycket prisvärt vin, 61 kronor, och det är Brookfield Petit Verdot från Australien. Väldigt gott!

8 britten:

skriven

å det finns så mycket gott att dricka ..föredrar egentligen vita knastertorra viner men ett glas rött är aldrig fel--
Barolo Arione
lite dyrare men jättegott
Le tense Sassella..gott
Ruffino riserva ducale oro..lite dyrare 199 kr men ett höjdarvin...

kram

9 Eva:

skriven

Hmmm dricker så sällan... så jag har nog ingen favorit. :o)
Ha en fin dag!
/Eva

10 Soffie:

skriven

jag kommer ju inte ihåg vad vinet heter som jag tycker så himla mycket om*arg* flaskan är iallafall sand på,om det kan va till nån hjälp*ler*
hoppas du får dej att glas rött ikväll!

11 Gabbi:

skriven

Selvarossa ett rött sydafrikanskt? Supergott!!
Concannon syrah chilenskt!? Himmelskt

12 Nettan:

skriven

Wildboar's Rock
Det är en gul kartong med ett vildsvin på !
Jättegott !

Kramiz

13 Linda:

skriven

Håller mer mamsen71. Selvarossa är jättefint.

14 My:

skriven

Argento- både rött och vitt, en favorit, prisvärt!
Penfolds (hm, stavning?) går alltid oxå, mycket gott.
Alla Masi-vinerna, ljuvliga! Finns i olika prisklasser.
Ha en skön kväll, och skål! Det blir väl nåt glas rött??

15 Anneli:

skriven

Hej tjejen

När jag och min sambo dricker vin så dricker vi för det mesta ett vin som heter " Beajoulais Royal Dufoleur Fréres". Det är vårat favorit vin.

Kramis smoggen

16 alexandra:

skriven

kan inte säga att jag gillar vin direkt .. :P

17 Sara:

skriven

I allmänhet föredrar jag Rioja-vinerna, men jag dricker helst vitt :)

18 lara:

skriven

oj vilken fin bild!!!! haha fastnade för den

Kommentera här: