Mot våldet

Hittade denna hos A och känner att jag vill tända  ljus för barnen i Arboga......
 Och jag tänker på deras stackars mamma......
Jag väljer att tända tre ljus.... ett för dem var.

image1274

Barnens gråt har tystnat för all evighet,
På grund av en grym bryskhet.
Ta med dig detta ljus,
låt det brinna i ditt hus.

Bloggare kan visa våra politiker,
att vi alla är samhällskritiker.
Våldet måste få ett stopp,
det är dags att vi vaknar opp.

Vi kan alla dra vårt strå till stacken,
för ingen vill väl få en kniv i nacken.


Tänd gärna ljus i din blogg ......
1 synne:

skriven

Hej vännen. Får jag kopiera den där och lägga in den på min blogg?
Man blir så ledsen....
Gästerna har kommit och det är skönt att ha dom runt sig.
Kram Synne :/

2 Emelie:

skriven

Du verkar ha ett spännande yrke. Vad har du för utbildning? 20 frågor :P

3 Gabbi:

skriven

God morgon!! Jag har samma på min blogg, fast annat ljus...Usch de e så hemskt...
Ha en underbar skärtorsdag!
Kram

4 Anneli:

skriven

Hej vännen

Önskar dig en underbar påsk.

Kramisar Smoggen

5 A:

skriven

God morgon gumman....
Hoppas du får en bra torsdag =)
Massa påskkramar till dig.....

Förresten... Har du trimmat kvasten ;)

6 Lisa:

skriven

Ja det var fint gjort av dej, det är såååå sjukt det där, faan att man inte bara kan vrida tillbaka tiden en bit och få det ogjort!

7 Sus i dus en desperat lyxhustru!:

skriven

Ja den har jag försökt lägga in på min blogg, men jag kommer inte in i min blogg i dag! Blir så trött på blogg.se

Nu ska det bli skönt med ledighet! Jag gick på påskledigt redan i dag men jag har en utav barnen som har kräkts och gör det fortfarande, hon har ont i magen! Typiskt nu när man ska vara ledig och allt, de skall till farmor och farfar i helgen!

Vill också samtidigt passa på att få önska en Glad Påsk och hoppas att din helg kommer bli skön och härlig! Jag och älsklingen skall till Stockholm på en skön weekend!

Kram Sus

8 Nilla:

skriven

Halloj..ja man blir ju mörkrädd när sånt händer hur kan någon ta livet av småbarn usch...ha en bra påsk

9 My:

skriven

Sjuk värld vi lever i, så svårt att förstå... Kan inte ens föreställa mig föräldrarnas sorg...
Kram

10 kicki:

skriven

Glad påsk vännen

11 Inger Maryissa:

skriven

Ja, det är så oerhört tragiskt och ofattbart det som hänt.
Man blir så ledsen över allt våld som förekommer, och speciellt när barn blir drabbade.

12 Annelie:

skriven

Önskar dig en fin påsk och lägger också in några ljus för tragedin i Arboga

13 Ulla:

skriven

Önskar dig en go och härlig påsk! Jag ska njuta av ledigheten och att umgås med goa vänner. /Kram!

14 Camilla:

skriven

Ja så ofattbart att sådant händer!
Glad Påsk och hoppas att den blir härlig och extra lång!:-)

15 Nettan:

skriven

Det där var jättebra.
Lägger in det på min blogg på en gång !

Kramiz

16 Tessan på Åland:

skriven

Tände också ljusen i min blogg idag. Man fattar inte att nåt´sånt här kan hända!!
Lider verkligen med de anhöriga!
Men Glad Påsk på dig:)

Kommentera här: