Osäker diagnos

Hovslagaren var här i kväll för att titta på vårt halta sto.

Det kan vara fång igen....


 



...eller en hovböld...



Inte kul med ett sto med föl vid sidan som får dessa diagnoser...egentligen skulle hon behöva stå på box hela tiden men det är en omöjlighet för fölets skull så nu gäller det bara att göra det så bra det går för båda på  något vis.
Ska göra en ny hage åt dom i morgon i alla fall...tyvärr får dom gå själva nu och inte med resten av flocken.
1 Sus i dus en desperat lyxhustru!:

skriven

Ja det är kul med shopping! Oj stackars lille häst!



Kram Sus

2 Mimi:

skriven

Oj stackars... Ser ut att göra ont :-(. Hoppas hon kryar på sig.



Kram Mimi

3 Åsa.S:

skriven

Aj då... hoppas att det ordnar upp sig!

4 Ann:

skriven

Jepp den var trevlig:)))

5 Camilla:

skriven

Usch vad trist. Hoppas att det bara är en hövböld då i alla fall!

6 Camilla:

skriven

Hövböld och Minntu...det går sådär med stavningen idag...

7 Isabella:

skriven

Jag renar kroppen från onyttigt och ohälsosamma grejjer. Det betyder alltså att jag inte får äta, socker, salt, vete, havre, mjölprodukter, kaffe, alkohol,kött och fisk. Jag trodde att jag skulle dö av att inte äta det (bokstavligen) eftersom jag trodde man var tvungen att äta sdom där grejjerna man inte får äta för att överleva haha! Men fick reda på lite senare att folk levde på de recepten.. kramis!

8 anneli:

skriven

men hua! Det verkar inte bra...

Men jag gillar din inställning till semester och en stänkare efter maten, helt i min smak. Vi åt sill och potatis till middag i kväll och så lilla nubben...är det semester så är det! Tack för Aioli receptet! Det ska jag bevara! ps. kikade du in i garderoben! Helt galet, men jag har ¨kört igenom hela hallens garderober idag!! och flyttat runt saker i kökskåpen - ja, jag är helt häpen!!!

9 vivan:

skriven

Oj, det lät inte bra...och hur går det med lilla fölet..när mamma sto är sjuk...förstår din oro....

Nu kan du läsa mer om cosmopharma på min blogg...kramiz

10 Tessan:

skriven

NEEEJ, nu får det minsann räcka med elände vad gäller våra älskade hästar!! Här skickar jag en jätte bamsekram till dig och ber till han ovan där, att ditt fina sto snart är frisk igen! Kraaaam!!!

11 annika:

skriven

ser ut att göra ont=/ ajjje.. stackars lilla häst

12 synne:

skriven

Ja boxvila är att föredra, men som du säger, inte med en fölunge vid sidan om.

När får du bekräftat vad det är?

Håller tummarna för att det går bra.

Kram Synne :D

13 Plogflickan:

skriven

Stackarna...Hoppas det bara är en böld, krya på sig !

14 Ellen:

skriven

usch usch usch,,, stackars pållen..... hoppas det inte är för smärtsamt och att det försvinner snart,,,,,

15 Maria:

skriven

Stackarn. Ja det är inge vidare med djur som är sjuka. Hoppas det fixar sig.

Kram

16 Inger Maryissa:

skriven

Men vad tråkigt !

Och speciellt nu när hon har det lilla stoet att ta hand om.

Hoppas att det blir bättre och går över.

Kram

Kommentera här: