Min dag i bilder



Efter att vi ätit frukost på altanen så läste A sin favorit-bok, Swedols katalog,...medans jag uppdaterade mig i blogg-världen...man kan tro att A sover men han är helt inne i den spännade läsningen ;)



Mamma-häst, som fortfarande haltar, har nu fått hjälp med barn-vaktandet av vår "inhyrning".



A och jag tog en sväng på "vår" väg för att se hur den blev efter att man lagt på nytt grus...söndags-nöje på landet är inte märkvärdigare än så ;). Skog, skog och åter skog så långt man kan se.



Vi tittade även till "nysådden", det växer sakta men säkert.



När vi kom hem tog A tag i en MYCKET nödvändig syssla, han städade vår bil.



Pussekluter...norska är mycket finare än svenska...putsdukar låter väl mycket tråkigare?



Inte en dag går utan att tvätt-berget ska bekämpas.



Mina tomater fortsätter att växa, om någon vecka kanske de första börjar bli röda.



Har pysslat om mina blommor också, titta vilket fynd jag gjorde när jag hittade det trasiga cementröret i ett dike.



Så här tycker jag pelargonerna är som vackrast, i en enkel lerkruka.



När det är dags att "visa sig bland folk" så bör man lukta annat än häst, jag testade min nya rosa serie idag.
Luktade mycket gott!!



Loppis i grannbyn måste självklart besökas.



Hade jag haft mer plats i mina skåp hade jag handlat mycket idag...men dessa tre ska jag nog kunna få plats med ;)



Efter att vi ätit middag var det dags att hjälpa grannen att flytta kor till ett nytt bete.



Sen var det dags för premiär på byns sommar-café. Vi var dit och käkade hamburgare, fikade och pratade med folk.
Nu har A åkt iväg för att jobba sitt sista arbetspass innan han också går på semester.

Var det någon som orkade läsa ända hit?? ;)
1 Ann:

skriven

Klart jag orkade:)) fina bilder!

Nepp inget sällskap vad jag vet:))

2 Ann:

skriven

Aaa du tänker åka?? KUL!

Nä men jag kan ta någon buss dom går en gång i timmen:))

3 Camilliondollar Baby:

skriven

Japp, jag läste hela vägen... Busy dag!



Kram

4 Ann:

skriven

Antingen halv tio eller halv elva...vet i morgon bitti!

5 Ann:

skriven

Jepps!

ann[email protected]

6 Carina:

skriven

Gillar att läsa om folks helt vanliga dagar :)

Jag drömmer nu att jag som du skall kunna sitta på verandan och göra sina bloggrundor :D

Vägen såg ju riktigt bra ut nu.....och er sådd var nog riktigt glad över regnvädret tror jag.

Loppis har du hunnit med också!!!

Jag som inte ens har varit utanför tomtgränsen idag.

7 Annelie:

skriven

Jajamän det gjorde jag =) Hoppas allt är bra. Keramik"krukorna" är jättesöta.

Ha det fint!

8 Pia:

skriven

jag orkade också, trevlig läsning :)

9 Ann:

skriven

Då kollar jag:))

10 Nettan:

skriven

Klart man orkade läsa hela vägen.



Hoppas du får en lika trevlig kväll som du har haft dag !



kram

11 Ann:

skriven

Näe inget mejl:/

12 Lillaviola:

skriven

Tack för fina bilder i från sommarsverige!

Min "gube" läser Swedols, Jula och ClasOlsson.

Han vill köpa...SOlcell,bärbrat, sladdlöst och så vertyg av olika slag.

Jag lyssnar lite grann men nickar desto mer.

13 johanna:

skriven

jo det är den med..

14 Pernilla:

skriven

Sommar Sverige i ett nötskal. Vilket lugn. Det smittar av sig. Skönt.

/P

15 Maria:

skriven

Klart att man orkade. Så många fina bilder. Ni verkar haft full fart i dag. Hunnit massor ni.

Må så gott nu.

Själv ska jag nanna gott i nya sängen.

Tjing

16 Ann-sofie:

skriven

Absolut.

Alltid kul att se vad du har haft för dig.

Fina bilder.

sv. Min dag blev rätt okej ändå även om den började trök...

Tack för kommentaren hos mig.

ha en bra dag i morgon.

kram kram

17 synne:

skriven

Blev lite full i skratt när jag såg din dator hehe...

Visst är det min blogg du läser där?

Ser As ansikte där bakom skärmen. Så ser min gubbe ut när han kollar Clas Ohlson och Kjell & Company katalogerna hehe.

Skönt att Mamma Flisa fått hjälp med fölpassningen av inhyrningen. Hur går det med hennes hov. Funderar på om hon kan ha trampat in nått som ni inte ser...

Hoppas det ordnar sig.

Visst är norska ett härligt språk hehe....

Ska tvätta här med, men hänga ut kan jag nog glömma. Regn!

Man kan ha blommor iallt. Det blir fint vart man än planterar blommor tycker jag.

Era muisar och grannens med, har så fin färg. Vad är det för ras?

Ha en go måndag nu.

Kramen Synne.

18 Nina:

skriven

Jag läste ända ner... till sista ord :)



Gomorron!

19 Inger Maryissa:

skriven

Fina foton.

Vad bra att mamma-häst fått sällskap med att vakta lill-hästen.

Hoppas mamman kommer att må bättre snart i sin hov.

Mysigt att ha egna tomater, och färska nyplockade tomater måste smaka mycket gott.

20 Cajsa:

skriven

Vilka söta fynd du gjorde. =D



Vill också bo på landet.

21 Bim H-D:

skriven

Hm, varför skulle man inte orka ända dit? Det var ju lindrigt mot andras... vilkas säger jag inte ;)

Må så grankott...

22 maria:

skriven

Ja jag orkade läsa hela. Fina bilder! Häls. maria

Kommentera här: