Midsommarmat

Vi ska fira midsommar hos våra  grannar L & G, och där serveras det, förutom sill och nubbe då, både helstekt gris och helstekt lamm.
Vad äter ni på midsommarafton?



1 Madeleine:

skriven

blir tyvärr ingen midsommarmat för min o familjen jag jobbar. Hoppas det smaka gott o att du hade det trevligt. Trevlig midsommar. Kram Madde

2 Camilla:

skriven

Mmm vad gott med grillat lamm! Vi åt midsommarmat i går och det blev tacos p g a bonuskillens stora skräck för både sill och kycklingspett med jordnötssås, men det gick bra det också.

I dag har mannen och jag ätit sill, innan jag åkte iväg till jobbet.

Kram och trevlig midsommar!

3 Kattis:

skriven

åH, vad gott!

Jag kommer, hihi.

Sitter i källaren och skapar och skapar. får se om det blir nåt du gillar.

Vi har fått jordgubbsbakelser hos grannen. Smarrigt.

Ha det gott!

4 Maria:

skriven

Vi åt sill & lite annat små plock till lunch. Sedan vart det potatisgratäng, hem gjord potatis sallad, grillad fläskfile & grillad kyckling file, sallad, salsa & olika såser. Inte dumt lls måste jag säja. Vi har även ätit jordgubbar, glass & maränger. Så nu är vi jätte mätta. Jag & min syster ska snart ta oss en drink med päronvodka, midori, is & sprite.

Hoppas ni har det bra hos era vänner.

kram

5 evans:

skriven

Vi var bjudna till pappa och A. Där bjöds vi på en riktig midsommarbuffé, så jag är fortfarande mätt. Hoppas att du haft en bra midsommarafton!

6 Tina:

skriven

Så häftigt..det skulle jag vilja prova det låter o ser gott ut. :p

7 Camilliondollar Baby:

skriven

Ja, inte så stora saker var det på vår grill. Det blev små fläskfiléspett och korv... ;)



Kram

Kommentera här: