Glädje och bekymmer




Lilla "Flisan" växer så det knakar och är nyfiken och pigg på det mesta.
Som ni ser, fast bilderna är dålig, så har hon nu prövat grimman och hon har också avmaskats första gången.



Det som bekymrar mig är mamma-häst...stoet är så halt så vi måste försöka ha henne i en egen liten hage och det var ju inte så lätt sist...ska försöka släppa dit en häst till i den hagen och se om dom stannar där...
Fortsätter det så här så vet jag inte hur det blir..."Flisan" måste ha en mamma, men en så halt häst mår ju inte bra...jag hoppas verkligen att det vänder snart...



1 Ann:

skriven

Dom är otroligt fina!

Nej men bestäm du själv vad som känns bäst:))

2 Kattis:

skriven

Åh, de söta djuren.

Ja, det är verkligt både glädje och bekymmer med djur.....ja, ungar också.

Du får ha en bra dag, jag åker till Ikea.

Kram

Godmorgon på dig förresten ;D

3 Ann:

skriven

Vi gör så:))) Det är lugnt! Hoppas allt går bra med hästen:)

4 A:

skriven

God morgon....

USch vad jobbigt att ha en dålig häst...

Hoppas det blir bra....

Kram

5 Garderobsgrubbel & ByråBekymmer:

skriven

tack gumman" hoppas att du får en fin lördag! några planer?

6 Pia:

skriven

va vackra dom är :) håller tummarna för att mamma häst snart blir bra i sin hov

7 Anna´h Berggren:

skriven

Vilka skönheter = )) !

Hoppas allt går bra med Mamma Totto !!



PÅ lördagar e´det strängt obligatoriskt att gå fram på tôrt här i Lisschöping , knö med alla andra invånare & mer eller mindre slåss för att få en plats att sitta när man ska fika , så det ska jag börja min lediga lördag med innan det blir dax att laga smarrig mat inför duellerna i sällskapsspel ikväll med några goa vänner = )) !



Hoppas din lördag blir fin !

8 Åsa.S:

skriven

Hoppas hon frisknar till!

de är så fina (även för mig som inte gillar hästar)

9 Tessan:

skriven

Oj oj, vad jobbigt för er. Hoppas nu att allt går bra när hon får lite mera sällskap i lilla hagen iallafall. Hon måste bli bra nu för lilla "Flisans" skull! Och er också givetvis:) Jga håller tummar och tår!! Ha en skön helg!

10 H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. af Uppsala:

skriven

va söt fölet är



vem är den mest osäkra människa du har mött i ditt liv?

11 Carina:

skriven

Men kan det finnas något sötare tro,

knappast! Underbart gulligt :-)

12 Carina:

skriven

Lilla Flisan upptäcker det mesta nu tror jag :D

Så härligt att ha ett föl att följa under dens uppväxt.

Hoppas nu bara att stot blir bättre i sin hälta :/

13 Madeleine:

skriven

Vilka fina hästar du har. Synd att mamma häst är dålig. Det ordnar sej alltid. En dag i taget. Ha en bra helg trotts allt. Kram Madde

14 Plogflickan:

skriven

Hoppas Flisas morsa kryar på sig..... Inget roligt alls

15 MissyElliot:

skriven

Hua, vad jobbigt det måste vara. Håller tummarna att "mamma" blir bättre...

kramiz

16 Inger Maryissa:

skriven

Vad sött det lilla fölet är, och det märks hur nyfiken hon är på det mesta.

Hoppas verkligen och håller tummarna för att mamman mår bättre snart i benet och hoven.

Förstår att ni äv oroliga.

Kram

17 I D R U S:

skriven

så söta :)

18 synne:

skriven

Flisan är en liten hästfröken med aptit på livet tror jag.

Hoppas nu bara att mamma Flisan blir bra i sin hov. Finns det ingen som kan svara på vad det är?

Är ett alternativ att ta bort mamman så måste du ju ha en märr som kan ta sig av Flisan. Det blir inte lätt....

Jag håller tummarna för allt jag är värd nu och hoppas att allt löser sig.

Kram till både dig, guben och djuren.

Kommentera här: