Frukostplaner



Än så länge skiner solen här, men det blåser fortfarande och det är bara 10 grader.
Jag har inga speciella planer för den här dagen heller, precis som det ska vara när det är semester.
A är uppe tidigt idag, han har åkt till bilmeken i grannbyn eftersom vi saknar blinkers på en av bilarna.
Det skulle tydligen "vara klart i ett nafs" och jag hoppas det stämmer för vi ska ju äta frukost när han kommer hem =)
Frukost när man är ledig och har gott om tid är en av dagens höjdpunkter tycker jag.
Tyvärr blir det mycket stressigare och oftast frukost på jobbet när det är arbetsdagar.
Är frukosten viktig för er?



1 Ann-sofie:

skriven

Min första frukost var kl 03,15 på jobbet.

Gröt och 2 ägg.

Nästa blir nog runt 14-15 tiden när jag har vaknat.

Frukost är det bästa på hela dagen!

Ha de gott idag

kram kram

2 Ann:

skriven

Frukosten är jätteviktig om någon är hemma och äter den med mej.Är jag ensam slarvar jag ofta ...tycärr!

3 Anna:

skriven

Frukost känns viktigt för mig, och det ideala är ju nybakat grovt bröd och färskpressad apelsinjuice! :D dock sällan man orkar fixa det, iallafall jag.. =)





Sugen på gratis biobiljetter? :D det låter kanske lite för bra för att man ska tro på det, men faktum är att www.gratisbio.se är en av de få gratissajter på nätet som verkligen ger vad de lovar, och sajten har rekommenderats varmt i en rad kända bloggar. Det fungerar så att man genom att ta del av erbjudanden, deltar i gratistävlingar, handlar via t.ex Nelly.se Via sidan - så får man poäng. Vilka efter ett tag har kommit upp till det värde att man får en biobiljett, eller ett presentkort i utbyte (t.ex på H&M). Bra va? Skitenkelt och kräver inte många minuter av dig! Om du registrerar dig på gratisbio.se får du direkt 75 poäng, OM du blir värvad. Så

följ den här länken om du är intresserad :) tusen tack!



http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=11766

4 Ann:

skriven

Ja på sin höjd! Dumt egentligen.Är ju inte mindre hungrig då än om någon är hemma:)

5 Lotta:

skriven

Jag älskar frukost!! Särskilt om den får intas i lugn och ro i sällskap med morgontidningen...

6 Inga M:

skriven

Nja, för min del är frukosten inte så viktig egentligen. Vi äter ju lunch så tidigt på skolan, redan halv 11, så jag hoppar nog ofta över frukostmålet helt enkelt. Tar bara en kopp varmt vatten och en riskaka eller så.



När jag är ledig så kan jag glömma bort att äta frukost. Jag blir inte hungrig egentligen förrän framåt 11-tiden. Då har tidningen kommit så det brukar passa att ta en kopp varmt vatten och ett par riskakor då tillsammans med tidningsläsning.



Ha en bra dag och mycket fint väder!

7 A:

skriven

Nope... Frukost är inte viktig för mig. Äter inte före tio och då bara lite.... Min mage vill inte ha frukost.

8 linda:

skriven

Jag tycker frukosten är den viktigaste målet på dagen!

Och skulle aldrig skippa den!

9 synne:

skriven

Frukosten är den bästa tiden på dagen. Ingen frukost= sur Synne...

Blodsockret krånglar och jag blir yr..

Alltså frukost är ett måste.

Kommentera här: