Dåliga dagar och bra dagar

I lördags hade jag en sån tråkig dag så jag trodde jag skulle bli tokig...det regnade...mamma-häst var jättedålig...A höll på med gödsling hela dagen...det fanns bara tråkiga saker att hitta på...jag kände mig mest ensam i hela världen...ja ni vet säkert hur det kan vara...
Sen kom söndagen och allt bara vände...jag fick ett mail på morgonen från min kompis S som piggade upp mig...A var hemma och pysslade hela dagen...våra grannar K & E ringde och ville planera in några utflykter med oss i sommar...A:s bror ringde och ville ha med oss på en överrasknings-helg i september...ja flera roliga saker dök upp på en gång!
Visst är det fantastiskt roligt men också lite skrämmande hur fort saker och ting kan ändras i livet, det kan vara små eller stora förändringar som bara sker på ett ögonblick.
Jag behöver träna på att leva här och nu och "fånga dagen" som man säger...det finns en massa små glädjeämnen i livet som det är lätt att man glömmer bort när dessa tunga dagar kommer...

Vad har ni för knep för att muntra upp er själva när livet känns grått och tråkigt?

I dag skulle jag ha gjort  något roligt och spännande...jag skulle ha träffat en blogg-vän live för första gången...det var Annsingen och jag som skulle ha träffas i Birsta för en fika...tyvärr satte min mage stopp för det idag men det går fler tåg.
Som tur är så är magsjuka något övergående!
=)


1 Kattis:

skriven

Det är ju så, lite upp och ner med livet.

Det är det som är så spännande. Ibland måste man ha tråkiga dagar för att uppskatta dom bra. Hm....många klichéer det blev.

Men nu har vi prtata cola så jag är jättesugen på det.

Eller jag är hungrig igen.

2 Kattis:

skriven

Japp, det är lite farligt det där. Men jag dricker inte kaffe ELLER alkohol, så min tandis sa att det var ok att ta ett glas cola ibland. Fast det förstör tänderna nåt enormt.

;D ;D

3 Carina:

skriven

Yes :)

Oj, det regnar visst idag...men vad gör det ;)

Men vad ska vi hitta på till ejmis i dag :/

Städa kökslådorna kanske...nää skojar bara.

Hitta på något bus i bloggvärlden kanske :D

4 A:

skriven

Jag har inget knep för att muntra upp mig.... Hoppas bara på att dagen ska gå fort och att morgondagen känns bättre.....

Kram

5 Tessan:

skriven

När jag blir riktigt deppig brukar jag trösta mig med lite onödig shopping:) Det gör mig glad och glömmer då bort att jag var deppig! Jag menar inte att jag strör pengarna omkring mig, utan det behöver bara vara nåt litet fint eller gulligt:) Carpe Diem

6 vivan:

skriven

Jag har haft egentid med mig själv...fotbad....nagelvård....lacka mina tå..och fingernaglar...nu lite blogg...sen laga mat...egentiden slut för idag...näää ...jag har 1h i kvällför promenad...skönt att det har vänt med magen....kramiz

7 Ida:

skriven

sv. den blev snodd i lördags :(

8 J M:

skriven

jg hatar att ha tråkigt, men då låter jag det gå ut över mina föräldrar :P

9 Ann:

skriven

Skönt du mår bättre gumman!

JAdu mina drömmar är inte kloka ibland..undra vad det beror på?

10 Kattis:

skriven

JA, nån måste man få ha...eller två...

HUr mår du? Känns det lite bättre?

11 Kattis:

skriven

Då är det bara att ligga i sängen och tycka synd om sig själv.

Det får man göra.

Kram

12 j:

skriven

hoppas du haft en bra dag :)

13 Sibel:

skriven

Ha en bra dag :)

14 Lexie:

skriven

fin blombukett :)

15 GP:

skriven

Hey! Var med i min tävling på bloggen vettja som startar på onsdag och vinn schyssta hårvårdsprodukter från Björn Axen! Visst, en modeblogg för boys, men vilken brud tackar net till BA?! =)(värde ca 350 SEK)



Ha det great



XOXO GP

16 Victoria:

skriven

Känn dig utmanad ;p



http://nineintheafternoon.blogg.se/2008/june/utmanad.html

17 Malin.:

skriven

varje gång jag är deppig eller något liknande hämtar jag min ipod, sätter mig i soffan och skriver i min bok :)

18 Christin M:

skriven

OH, snygg blogg! :)



Kram Christin



p.s Kika gärna in min blogg, har ny design och massa skojjiga inlägg! :)

19 Annica:

skriven

Tror inte mitt knep funkar mot magsjuka. Men det brukar pigga upp mig bara för att det är så otroligt knäppt!

Jag tar min tristess, ilska, sorg eller vad det nu kan vara för negativa känslor jag har, och visualiserar det till en boll. (jag sa ju att det var knäppt!) Sen tar jag "bollen" i mina händer och knöglar ihop den ännu mer. (Allt för att få utlopp för mina känslor) Knäppt? JAPP! ;-) Tillslut tar jag "bollen" och med all kraft jag har slänger jag ner den i toaletten. Och spolar. Är det tråkiga borta? Om inte så kan man alltid skratta åt sig själv för att man beter sig som en tok!

Hoppas du mår bättre nu!

20 Camilla:

skriven

Usch vad trist att åka på magsjuka så här mitt i sommar och semester. Hoppas att du har piggat på dig!

Ja vad gör jag för att fånga dagen...hm..

Jag vet inte något speciellt, mer än att sommaren är min högtid hela dygnena runt och då vill jag njuta av livet så mycket det bara går. Så jag åker ofta då på massa olika evenemang och så, som jag egentligen inte har råd med. Det är aldrig långt bort, utan jag föröker att ta till vara på min hembygd så mycket jag kan. Det finns så otroligt mycket att se och uppleva, som man lätt missar. Jag har nog den grundinställningen att jag vill leva när jag lever och sen kan jag med gott samvete vara död när jag dör. Så lever jag efter det. Åtminstone på sommaren:-)

På vintern blir jag nog mer åt det-är-synd-om-mig-för-det-finns-inget-att-göra hållet..

21 jayne:

skriven

va skönt att höra att du mår bättre!!!Ja du...

vad gör jag... inget... är väl som du..

dalar ner...men ok..sne drar jag mig uppåt...jag är envis som bara den..vill inte ge upp...så jag bara betsämemr mig... UPP o kämpa...

kram

22 lisa:

skriven

hoppas du får en trevlig kväll! :)

23 Daniel:

skriven

Choklad piggar alltid upp! ;)

24 Ulla:

skriven

Jag tänker som så att ibland är det bra att ha tråkigt, för då kan det bara bli bättre. Ja, jag läste på Annsingens sida att ni skulle ha träffats. Hoppas du mår bättre. Magsjuka är övergående, men inte roligt medan det pågår.

25 soffie:

skriven

ja livet är verkligen upp och ner,hoppas du får en uppåt period ett tag framöver kan ju glädja dej med att ett högtryck är på väg mot Sverige om vi vågar tro påt !

å va kul att träffa en bloggis:O)

må så gott

26 Sandy:

skriven

Hoppas du mår bättre!

27 silje helene:

skriven

oj, du har seriöst finaste bloggen jag har sett!

28 Lexie:

skriven

tack så jättemycket :)

29 Fia & Ella:

skriven

Är du säker på att du verkligen gillar Sverige? Innan du svarar, kolla detta:



http://nutcream.blogg.se/2008/june/argumentation-mot-sverige.html

30 Tessan:

skriven

Jag utmanar dig:) Kolla in min blogg för vidare instruktioner...

31 Melissa:

skriven

usch för magsjuka

32 Kattis:

skriven

Hej!

Hoppas att du har piggnart på dig lite. Det är jobbigt att vara sjuk nån längre tid.

Vi hörs imorgon!

Kram

33 d'§:

skriven

fin blogg :D :D

34 Mia:

skriven

Visst är det jobbigt med magsjuka, det ska man inte sticka under stol med, men som du säger, det går ju faktiskt över...och vips är det en bra dag igen! :-)

35 Tina:

skriven

När det är som trist... då är jag som kronblom..soffläge med en filt o en bra bok el film..ibland men sällan kan jag få ett ryck med ett bak när det är skit väder.

Kul att du börjar bli piggare!

36 A:

skriven

Hoppas du mår bättre nu =)

Sov gott... Kram

37 synne:

skriven

Du har verkligen otur med din mage....

Hoppas den är bättre nu så ni snart kan ses.

God bedring och kramen från mig.

Synne.

Kommentera här: