Dagen som gått



Min dag började med en sovmorgon...sov ända till 8.30 idag...skönt!




När fukosten var avklarad gick vi ut för att bygga en ny hage åt "Flisan" och hennes mamma.




Efter att dom stått inne i en box i två dagar så kan jag lova att "Flisan" hade spring i benen!!!




När vi gick in så hade allt lugnat ner sig i alla fall.

MEN...efter en stund hör jag hur mamma-häst skriker för full hals ute och jag förstår direkt att "Flisan" är på rymmen...bara ut och jaga häst alltså. När vi kom ut var båda hästarna på rymmen för såklart kunde inte mamma-häst vara kvar i hagen när hennes fölunge var på utsidan.
Efter att ha jagat rymlingarna ett tag så fick vi i alla fall tag i dom och bestämde att dom skulle få gå med dom andra hästarna igen...anledningen till rymningen var troligtvis att dom andra hästarna stog och ropade hela tiden.






Det är alltid svårt att dela på en flock hästar så nu är vi tittbaka på ruta ett igen...det blir inte alltid som man tänkt sig.
Stoet är fortfarande halt, men inte lika mycket...vi får avvakta och se vad som händer.



När häst-bestyren var avklarade var det dags att åka till stan, A skulle på ett möte på jobbet och då passade jag på att handla lite...tänk att det alltid finns något på "att-köpa-listan"....


Vår stads-resa avslutades med ett besök på korv-kiosken för en hamburger-middag.

Det var vår dag...vad har ni gjort idag?
1 My:

skriven

Hur många hästar har ni?

Min dag har mest bestått i att sova, sen lite shopping. ha en skön kväll!

2 matte:

skriven

Flisan ser ut att ha mycket spritt i benen!

Nu ska jag somna framför fotbollen tror jag..

3 Åsa.S:

skriven

Viken dag!

Hur går det med "mammas" hov... vet nu vad det är än?

4 Pernilla:

skriven

Hos dej händer det grejer minsann. Hoppas det ordnar sig med hältan.

Vi har varit och plocka jordgubbar idag så nu finns det i frysen till vintern.

/P

5 Kattis:

skriven

Full fart hos dig. Men vad härligt att ha hästar.

Vilket härligt liv det verkar vara.

HA det gott!

6 Trolda:

skriven

Ljuvligt sött det lilla Fölet =D låter som en fin dag! Jag har jobbat, betalat räkningar, gjort en liten blogg o nu blir det FOTBOLL =D'



Trolda - ha en skön kväll!

7 A:

skriven

Oj, vilken dag ni haft =)

Hoppas kvällen är lugn...

Kram

8 vivan:

skriven

Jag har jobbat7-16...sedan städat..plockat..lagat mat..(värmt en färdig kyckling)potatissallad..grönsaker...tonat mitt gråa hår..kramiz

9 Ann:

skriven

Vilken tur det fick ett lyckligt slut!

10 synne:

skriven

Nej en flock är inte lätt att dela upp. Rangordningen är satt och alla vet sin plats.

Kanske är lugnare om de går i samma hage trots hältan.

Så lilla Flisan är en riktigt rymmare hehe...

Kram Synne :D

11 Plogflickan:

skriven

Hi Hi Jag vet men ska inte skratta, men hi hi.

Har man inte att göra så får man...

Hoppas det fixar till sig.

Fölisar har ju ingen direkt respekt för stöm heller...

12 Inger Maryissa:

skriven

Kan tänka mig att lill-hästen fick spring i benen när de slapp ut ur boxen.

och dessutom rymde....

Skönt att ni kunde fånga in dem snart igen, och dessutom det är nog inte så bra för mamma häst att springa så mycket just nu.

Hoppas hon blir bättre i benet / hoven snart.





13 Gustavfredrikke:

skriven

I am so happy that this site finally is back to maintain its peak position.

Kommentera här: