Aktiv dag

Idag har vi inte legat på latsidan här precis, vi började med att flytta över hästarna till ett nytt bete och i samband med det så smordes alla hästarna in för att bättre klara sig från insekter.



Efter det målade jag klart mina pallgragar, gjorde i ordning med jord och sådde plocksallad och ruccola.




Sen var det dags för en runda med dammsugaren, både huset och altanen fick sig en ordentlig dammsugning.



Och som vanligt har jag tagit en dust med tvättberget....




Medans jag gjort detta har A städat av muisarnas vinterhage, tagit bort en del busk och tvättat traktorn in-och utvändigt.

Nu tycker jag att vi förtjänar ledigt resten av dagen!

1 Trolda:

skriven

Ja jösse vilket hålligång ni haft...Nu förtjänas det ABSOLUT lite vila!!! =D För egen del är et lite "halvslött" idag efter gårdagens firande...;-) Dessvärre väntar också tvättid i tvättstugan nu om en timma...Behöver verkigen sortera upp tvättberget...Ha en fortsatt fin midsommardag!



Trolda - kram!

2 Kattis:

skriven

Aha, du vill inte ha något i glas eller vitt.

Börjar förstå.

Ska se vad jag kan åstakomma.

3 Ann:

skriven

Japp vi hade en underbar midsommar:)

4 Ellen:

skriven

oj, ja det gör ni defenitivt,,, mycket gjort ni fått,,, Måste kännas skönt !



Själv har jag bak dag =D

5 kicki:

skriven

Oj va ni ligger i...ja så är det faktiskt när man har jordbruk, kommer ihåg exakt hur det var, nu har vi ju bara skogen kvar då gubben har utarrenderat, förr var vi månskensbönder men med stigande ålder gick inte det längre då vi nu bara orkar med ett jobb. Vår unga granne som också har jordbruk med djur blev jätte glad när han även fick ta vårt, så nu ser vi andra som åker över marken och andra som tog hand om djuren, fruktansvärt de första åren men nu är det underbart...

Ha en fortsatt fin midsommar, och hoppas ni kan få det lite lungt ni också...kramen

6 Camilla:

skriven

Oj, ja det förtjänar ni verkligen.

Själv har jag bara strosat omkring på Järvsö marknad halva dagen och letat ett nytt tennarmband, för mitt försvann förra sommaren. Men jag hittade ingen.Suck!!

7 My:

skriven

Men jisses vilket program, ni ligger inte bakis och däckade som många idag :) Ha en fortsatt bra helg!

8 andrea:

skriven

superfin blogg :) kommentera gärna min ;)

9 Zanna:

skriven

sv: ja det är vårt senase illsko i familjen :) Världens sötase lilla vavva kille

10 Åsa.S:

skriven

Himmel vad ni har legat i!!

Kommentera här: