Svenska flickor

I går hörde jag den här gamla Tomas Ledin låten på radion och lyssnade speciellt på texten.
En riktig komplimang till oss tjejer.
=)




Vers 1:
Gud skapade kvinnan när han var på gott humör
Dom vackraste växte upp i Falsterbo, Skanör
Sen handlar det om norrut in i vikingarnas land
Och ligger nu och solar på varenda sommarstrand

Vers 2:
Vart än i vårt rike du befinner dig
Så möts din blick av just en sån skön tjej
Ja, fårn norr till söder, jag lovar och jag svär
Hon gör livet värt att leva och du blir säkert kär

Ref:
Svenska flickor, svenska flickor, överallt jag ser (svenska flickor)
Svenska flickor, svenska flickor, bara fler och fler (svenska flickor)

Vers 3:
På en Gotländsk strand kan du se dom simma förbi
I Göteborg på avenyn kan du höra deras symfoni
Om du befinner dig i vår kungliga huvudstad
möts du av tusen leenden när du tar din promenad

Ref:
Svenska flickor, svenska flickor, överallt jag ser (svenska flickor)
Svenska flickor, svenska flickor, bara fler och fler (svenska flickor)

Stick:
Det är tack vare flickor, som pojkars hjärtan slår
Det är vetenskapligt visat att vi då bättre mår
Det har ingeting att göra med något annat än just dig
Att vår fosterländska flicka får varje man på knä

Ref:
Svenska flickor, svenska flickor, överallt jag ser (svenska flickor)
Svenska flickor, svenska flickor, bara fler och fler (svenska flickor)

glitter-graphics.com
1 Fredrik Frisören:

skriven

Godmorgon... hoppas du får en nice dag!

2 Madde:

skriven

Är det bröllop/dop för någon du känner?

3 Eleonor:

skriven

Kul att se texten på det här viset, det är verkligen en hyllning till oss tjejer!



Min lillebror har räknat varenda kalori han stoppat i sig det senaste halvåret. Jag vet inte hur många han tillåtit sig per dag men han har hållit det stenhårt. Att äta vad man vill men i liten mängd, det har funkat för honom.

4 Bim H-D:

skriven

ler

Kan då meddela att The Boss tillägnade första låten bland extranumren till "Alla vackra svenska tjejer!" Ja, han SA det på svenska!!! ;) Girls in their summer clothes :P

Må så grankott...

5 Ann:

skriven

Ledin förstår sej på kvinnor han:))

6 JOSEFINE:

skriven

god morgon :)

haha :D

7 jenny:

skriven

ha en fin dag :)

8 Inga M:

skriven

Kul text! Stämmer såååå bra! Ha en bra dag!

9 Kattis:

skriven

Japp, svenska flickor är vi det. FAst jag är ju väldigt mörkhårig då.

Ja, du kommer säkert ha att göra.

Må gott!

10 SARA:

skriven

Svar: ja paket på posten är aldrig fel! :) Ha en bra dag!

11 Sickan:

skriven

Vad fina bilder du har i din header!!

Den med hästen och hundarna bakifrån var kanon!

Ha en bra dag!

12 Camilla:

skriven

Klok man! :-)

Vad har du för dig i dag då?

13 felicia:

skriven

Hoppas du får en bra dag :)

14 EN TJEJ I STORSTAN:

skriven

Den var bra ! :>





/ En tjej i storstan

15 Marina:

skriven

härlig dikt! :)

jo, jag jobbar som "skribent" för ett företag, men jag skriver bara brödtexten till vissa produkter och ord, så det blir lite långtråkigt..

16 Mickan:

skriven

Hahaha...det är en kille jag känner, han är så där go och mysig precis som en kattunge..



Så det skulle ju passa bra om din lilla katt hette så..Melander alltså. !

Hahah tycker jag i alla fall :D

17 Helen:

skriven

Visst är det en härlig låt :)

Hur var din kväll igår? Förmodligen riktigt trevlig med både god mat o sällskap.

18 Sanna & Sanna:

skriven

Vi har fått in underbara halsband till specialpris för alla bloggerskor!



Kika in om du är sugen på ngt nytt vettja!



http://sannornas.blogg.se/2008/july/halbanden-ar-antligen-har.html#comment

19 Junitjej:

skriven

Tack Tomas ledin!

20 Camilla:

skriven

Vi kvinnor behöver hyllas mer

21 Plogflickan:

skriven

Hi det var en riktig kvinno hyllning det, han har ju gjort en o annan hyllning tidigare också!

22 Madeleine:

skriven

Kan inte för mitt liv komma på melodin till den låten. Ha en bra dag. Kram Madde

23 nicole:

skriven

haha uh. han är väl sådär bra va? haha kram

24 synne:

skriven

Här gäller det att suga i sig.

Tack till Tomas Ledin.

Kommentera här: