Stryka kläder

i morgon ska vi på bröllop igen, den här gången är det en av mina arbetskamrater som ska bli fru.



I går strök jag kläderna vi ska ha på bröllopet, ovanligt tidigt eftersom jag oftast gör sånt i sista sekunden.
Medans jag stryker så står jag och funderar över det här med strykning.
Jag stryker väldigt sällan måste jag säga, det är nästan bara fest-kläder som får sig en omgång med strykjärnet.
Andra kläder försöker jag hänga så dom blir släta.
Och naturligtvis så är det jag som stryker allt som ska strykas här hemma.....

Hur ofta stryker ni?
Stryker ni alla kläder eller gör ni som jag?
Är det "frun i huset" som stryker eller kan era gubbar hantera strykjärnet själva?

1 Kattis:

skriven

Hej!u

Himla massa bröllop d får gå på. Jag har varit på två i hela mitt liv. Suck.

Ha en skön kväll!

2 Emelie:

skriven

Jag har inte strukit sen jag flyttade hemifrån för 5 år sedan =D

3 Åsa.S:

skriven

Jag gör som du, minsta möjliga, och det är jag som gör det.

4 My:

skriven

Bröllop igen ,du roar dig du, vad kul!! :)

Och jag stryker, men bara våra kläder, och en gång i veckan kanske, aldrig handdukar, lakan underkläder och sånt.

5 Margaretha:

skriven

Stryker bara det som är absolut nödvändigt.....

Typ skjortor eller klänningar.....

Och mannen stryker NATURLIGTVIS sina egna skjortor !!!!!

Kram

Margaretha

6 Camilla:

skriven

Eftersom jag är både mannen och frun i huset, så stryker jag. Fast oerhört sällan, måste jag säga..

Jag brukar försöka köpa kläder som man inte behöver stryka.

Fast det är klart. Festblåsa i bommul kanske inte är så inne..

7 Madeleine:

skriven

Go kväll i värmen! Strycker sällan kläder, hänger dom så dom blir släta, i nödfall strycker jag, även gubbens kläder strycker jag. Ha det så trevligt på bröllopet. Har aldrig varit på nåt. Kram Madde

8 Annica:

skriven

Jag ska också på bröllop i morgon! Kul!

Jag hatar att stryka. Här är det maken somsköter den saken. Men det är ju nästan bara hans kläder som behöver strykas. Jag gör som du. Försöker köpa sånt som inte behöver strykas och hänga det så det blir så slätt som möjligt.

Ha en trevlig kväll!

9 Jenny:

skriven

Här får gubben ofta stryk....järnet!

Han är bättre på det, än jag!

Haha!//Kram, Jenny

10 carina:

skriven

I tvättsugan finns ett tvättberg...så då kan du lista ut hur ofta strykjärnet är varmt :/

Gubben får stryka sina skjortor själv nu mer ;)

11 Ellen:

skriven

jag stryker så sälland det går,, avskyr det,,,



haha,,, jo katter kan viseligen ha skor, fast dom på min sida var ju människor skor,, katt skor i bemärkelsen skor med katter på =D

12 Anna:

skriven

Himmel jag stryker nästan aldrig..men till bröllop då är det jag som stryker även mannens kläder..var är jämlikheten där? Ja ja men han är bra på mycket annat...

13 Lotta:

skriven

Jag är kanske lite konstig men jag gillar att stryka. jag går ner till en rymlig och ganska mysig tvättstuga. Sätter på mitt älskade P1 på radion och antingen lyssnar intresserat eller mediterar bort i tankarna när jag stryker.

Så samtidigt som kläderna blir släta så rensar jag hjärnan lite.

14 Linda:

skriven

Nu är det 2 tävlingar i min blogg,var med=)

15 Linda:

skriven

Nu är det 2 tävlingar i min blogg,var med=)

16 Camilla:

skriven

Ja man skulle kanske ha haft intravenöst eller nåt..hehe..

Ha de så bra i morgon, vad du nu ska göra:-)

17 vivan:

skriven

Jag tycker om att stryka...jag stryker allt...lägger i fina högar när det är klart..hm...jag är tokig säger ungar och arbetskamrater...men det är min grej,,,kramiz:)

18 Pia:

skriven

Att stryka är nog det absolut tråkigaste jag kan göra där av samlar jag på mig högvis som jag sedan går omkring och tittar på och suckar högljutt. maken...han vet kanppt hur ett strykjärn ser ut.

19 Mia:

skriven

Det är sällan jag stryker, allra helst kläder. Örngott, kökshanddukar och sånt blir det mest...

20 annica:

skriven

Stryker bara det jag absolut måste..karln..nja..ja brukar tvinga honom att försöka..men dte brukar sluta med att jag avslutar det hela..haha..=)

21 synne:

skriven

Här stryker vi bägge två om det behövs.

Kommentera här: