Siesta



Jag förstår att man i många länder väljer att ha siesta några timmar mitt på dagen.
När jag ska jobba natt så vilar jag alltid några timmar på dagen före och det är verkligen härligt.
Det är kanske dags att införa det i Sverige också, lika som man gör i de södra delarna av Europa?
Skulle ju fungera perfekt om man hade 6-timmars arbetsdag eller.....?
1 Margaretha:

skriven

Så roligt med bröllop......

Jag tycker oxå att det skulle vara siesta mitt på dagen....man måste nästan ta det lite lugnt för nu e det attans varmt :D

Jag tror blomman heter Verbena...finns i en hel massa olika färger....tålig som bara den. Jag glömde att vattna så dom såg riktigt hängiga ut men dom rätade upp sig....Sådana blommor gillar jag :D

Kram på dig

Margaretha

2 Kattis:

skriven

Nej, alla navigatorer är inte riktigt rätt inmatade...eller om det är maken som inte är riktigt att lita på, hahaha.

Ha en skön dag!

3 Fredrik Frisören & Inredning:

skriven

sv: tack!

4 ina:

skriven

inte jag heller, men frukt och smoothies går ner iallf;)

5 ina:

skriven

inte jag heller, men frukt och smoothies går ner iallf;)

6 jayne:

skriven

Bra förslag!!

På jobb har vi ju vila varje dag fär barnen... jag älskar att ha vilan... då kan man slumra till lite så där 20 minuter..precis lagom för att sen orka med dagen.

Tack för grattisarna.. hi hi hi

ha en bra dag

7 Anna´h:

skriven

Pust ..Stånk .. Stön ... Svett.. Puh ...

Trodde ALDRIG att jag skulle bli " mätt " på sol & bad , men nu e´gränsen till solsting nära = (( !

Ska ta lite siesta snart efter middagen , när Lorven sussar en timma eller två , får se hur det går att somna , vi har 38 grader i sovrummet på övervåningen ......... Kanske får bli en iskall låång dusch istället !!



Há´t gött & glöm inte att hinka vatten !!

KRAM

8 Tina:

skriven

Inte helt fel att få lura en stund på sofffan el säng.

Grillspett ar inte helt fel att bjuda på man kan göra några bara med grönsaker o de andra med kött o jag har både kyckling o skinkstek i bitar o så brukar jag linda bacon runt prinskorvarna.:P

9 MissyElliot:

skriven

Åh, siesta hade inte varit fel. Frågan är bara hur man får ongarna med på det????

:-)

10 Carina:

skriven

Här är siesta mellan 13-15 då man inte ens får

köra bil inne på Bi Village faktiskt!

Även vi passar på att ta en liten tupplur såklart :-)

11 A:

skriven

Jag gillar inte att sova mitt på dagen.... Så mig passar det bra utan siesta =).

Hoppas du har en bra dag...

12 Fia:

skriven

Nu när det är så varmt skulle det vara skönt med en siesta, och på vintern borde man vara ledig en stund mitt på dagen för att ta vara på dagsljuset, och gå en skön promenad eller så.

13 Sus i dus en desperat lyxhustru!:

skriven

Ja det verkar som en bra idé med 6 timmars arbetsdag! Trevlig med bröllop!



Kram Sus

14 soffie:

skriven

Ja det röstar jag för.

Jag brukar alltid ta en liten vila mitt på dan när jag är utomlands när värmen är över 30grader och nu när det varit så varmt har vi tagit en liten siesta och det behöver verkligen kroppen.

Må gott

15 Ann:

skriven

Måste få festbilder först och se om han är emd..

Kommentera här: