Om bröllopet

Nu har jag skjutsat gubben till flyget, han ska på konferans i Wien 3 dagar, så nu tänkte jag hinna berätta om gårdagens bröllop innan jag ska iväg på dop.
Vår anknytning till brudparet är att A varit kontaktperson åt bruden. Detta avslutades för ca 1 år sedan men hon hör ändå av sig med jämna mellanrum.  Jag förstod igår att A har varit en betydelsefulll person för henne under hennes tillfrisknande. Vi var 30 personer på bröllopsfesten och förutom familjen och brudparets bästa vänner så var det vi och ett par till som var "utöver", även detta par har varit inblandat under parets tillfrisknande.
När man har träffat en människa som verkligen varit i dåligt skick och som gjort saker i livet som inte många accepterar och förstår, och man vet vad som krävs för att en sådan person ska kunna komma "på fötter" ,då är det STORT att få vara med när personen gifter sig.
Jag tror inte att vi kommer att få uppleva något sådant igen under vårt yrkesliv faktiskt.
Alla brudpar är vackra och strålar av lycka, men när dessa två klev in i kyrkan och jag såg bruden då grät jag som Lille Skutt...tårarna bara sprutade.
Jag kan säga att jag grät flera gånger under kvällen sen också...alla tal och brudparets lycka...det var bara så fantastiskt!!
Förutom att det här var ett fantastiskt bröllop så ingav det också en sådan härlig känsla av hopp.
Alla kan komma tillbaka från "botten"...med rätt stöd och hjälp så går allt bara man vill.
Jag blir alldeles tårögd igen nu bara jag tänker på gårdagen...

Men såklart grät jag inte hela tiden...det var många skratt också såklart och god mat.

Vi blev dessutom utvalda av brudparet till att göra ett av sex hemliga uppdrag som toastmastern delade ut under kvällen.

Uppdragen var fördelade på olika månader och vårt uppdrag blev att bjuda ut paret på en picnic i juni.
Så nu har vi något mer att se fram emot med detta underbara par.

1 Ann:

skriven

Vilken fiffig idé av tostmastern:))

2 Ann:

skriven

Nougatkakan är supergod!

3 Åsa:

skriven

Det låter underbart! :)

Kram!

4 Kattis:

skriven

Först håller jag med Ann om att nougatkakan är supergod.

Sen vilket härligt bröllop det verkade vara. Du besriver det så fint och med en känsla så man förstår verkligen.

Ha en kul kväll!

5 matte:

skriven

Jag gråter jag med.. bara av att läsa din text!

6 Ann:

skriven

Tanken slog mej!

7 Trolda:

skriven

Så HÄRLIGT!!!



Trolda - =D

8 linn:

skriven

ha en trevlig dag! :)

9 Nettan:

skriven

gud va härligt det måste kännas att se någon som mått så dåligt må så bra och sprudla vid bröllopet.

jag kan verkligen se dig så glad framför mig så tårarna sprutar. det är nästan så jag gråter själv.



kram

10 Tessan:

skriven

Oj, nu förstår jag att du grät på bröllopet. Vilken fin beskrivning du gav på paret och jag förstår att det måste kännas helt fantastiskt att få vara med och ta del av vigseln av paret ni hjälp:)

11 carina:

skriven

Tro,hopp & kärlek....passar in på dem.

Härligt uppdrag ni fick, det blir att sätta sig i kohagen i juni då ;)

12 Ulla:

skriven

Vissa bröllop är mer än andra. Min jobbarkompis råkade ut för en hemsk olycka (Liseberg okt 2007). Hon överlevde och tillfrisknade mirakulöst fort, för två månader senare stod hon brud. Det var det ingen som hade trott. Jag grät när jag såg henne stå bredvid sin blivande man framme vid altaret

13 Helena:

skriven

Åh vad roligt. Jag förstår vad du menar. När det går bra för människor som haft dåliga odds är det en sån fantastisk känsla. Vad kul att ni blev bjudna på bröllopet!

14 Maria:

skriven

Ja det måste ha varit härligt att se detta par när ni vet hur illa det varit. Förstår att tårarna kom på dig.

Kul grej av toast mastern. Nåt att tänka på när det blir nån tillställning.

Må så gott nu.

Kram

15 synne:

skriven

Jag kan tänka mig att det var en speciel känsla att delta i det här bröllopet.

Det finns hopp. I allt.

Man får inte ge upp.....

Det går att komma igen vilket dessa två visat tycker jag.

Så nästa år ska ni ta med paret ut på picknick.

Skoj att fortsatt få vara en del i deras liv.

Kram från mig.

Synne.

16 Mia:

skriven

Det var sannerligen en ära att få ett sånt uppdrag...och lite roligt också! :-))

Känn er stolta!

Kommentera här: