Nya kvinnostressen



I Aftonbladets artiken kan man läsa om att bloggandet stressar.

Vad tycker ni?
Upplever ni bloggandet stressande?

I bland kan jag känna att jag kanske lägger lite för mycket tid på bloggandet men det är ju så roligt!!!
Vissa dagar hinner jag heller inte med att läsa alla bloggar jag skulle vilja läsa dagligen.
Jag har ju märkt nu när jag bloggat ett tag att de trogna blogg-vännerna verkar finnas kvar även om jag försvinner någon/några dagar och det är ju dom som är dom viktigaste.
Utan era kommentarer skulle det inte alls vara lika roligt.
=)


1 Camilliondollar Baby:

skriven

Känner mig inte ett dugg stressad. Bloggar när jag har tid och läser oftast mina favoriter dagligen, fast jag inte alltid kommenterar.

2 Cajsa:

skriven

Inte ett dugg stressande. Bloggandet har ju skaffat mig nya vänner, hur kan det vara stressande? =)

3 My:

skriven

En viss stress finns ju, man vill ju gärna uppdatera! Men samtidigt får det inte ta tid från annat...Dubbelt det där. Och det är ju så himla kul att blogga, och läsa andras bloggar och lära känna nya människor!

4 Gabbi:

skriven

Hahaha...känner igen mig!!

Jag blir superstressad om jag inte får blogga, men de lugnar sig med tiden!!

Såklart att vi finns kvar!!

Kram

5 Annica:

skriven

Hej!

Tack, idag är det lite bättre. Säkert för att jag får så mycket stöd från dig och alla andra gulliga och underbara människor!

Jag känner inte alls någon stress av bloggandet.

Tvärt om så tycker jag det är avkopplande att sitta här. Man träffar ju så många trevliga människor!

KRAM!

6 Erik:

skriven

Håller med om att det är trevligt med kommentarer. Via statistik kan man se att folk varit inne och kollat. Det finns speciella små program som kan kolla vilka och när de besöker sidan/bloggen. Men de som lämnar spår efter sig, små eller större kommentarer, de är bäst. Trivs med den positiva inställningen och de oftast glada kommentarerna.

På din fråga om bloggandet är stressande, ja då är det väl att jag inte alltid hinner lämna kommentarer hos de bloggar jag besöker. Blir gärna lite för lång tid med bloggandet vissa dagar.

Men inte är det stressande, nää.

Tycker det är jättekul när man kan sprida "sin musik" till andra eller tipsa om någon skojig sida, eller bara "blaja på"

Kanske bäst jag slutar... :-)

7 Viktoria:

skriven

Jag lägger inte ner så mycket tid på bloggandet så att jag hinner bli stressad av det. Jag bloggar när jag ändå har datorn igång för att sköta min webbshop.

Om jag hade massor med läsare och tex fick betalt för det kanske jag skulle känna stress och få prestationsångest.

8 Ellen:

skriven

jag tycker nog tvärt om att det är avstressande att kunna sjunka ner en stund framför datorn och skriva ett inlägg och sen kunna slö läsa andras bloggar en stund,,,

9 Viktoria:

skriven

Jo jag säljer barnkläder i en webbshop som heter Lilla Skatt, Mycket jobb, nästan ingen lön - men väldigt roligt :-)

10 Camilla:

skriven

Nej jag skulle bli ovanligt nervös om jag inte fick skriva jag..

Så inte vet jag vad det är för konstig undersökning:-)



Jo Hunken är Carolinas pojkvän, men vi kör det smeknamnet på han allihopa:-)



Går det bra att jobba?

11 Camilla:

skriven

Ja vad bra. Då brukar det gå lite lättare:-)

Jag ska försöka med samma taktik nästa helg när jag sen sak börja jobba!

12 Kattis:

skriven

Hejsan!

Men det är ju så kul att blogga fast nu kan jag faktiskt låta bli datorn några timmar.

Maken trodde jag hade feber imorse när jag inte ens satt på datorn vid frukosten.

Maten vill bli lagad.

Kram

13 Åsa.S:

skriven

Nä, jag känner ingen stress, men förstår om stora bloggare med massa sponsorer gör det... att hela tiden vara tvungen att hålla uppe statistiken så...

14 Vaniljis:

skriven

Nä, inte stressande. Går bara in när jag har lust och tid.. ;)

15 Anna:

skriven

För mig är bloggandet av koppling o vansinnigt roligt...precis som du säger så har man några riktiga vänner som finns även om bloggen ligger nere ett par veckor... för mig är det bara roligt. :D Det verkar som om du gillar det oxå. :D

M mmm kommentarerna det är ju dom man lever på i bloggvärlden.. Kram på dig.

16 Helena:

skriven

Ja så känner jag med. Trots att man inte är där på ett par veckor under semester och annat så finns ni kvar, det är härligt och avstressande.

17 linda:

skriven

njae, jag vet inte om jag tycker att det stressar. jag skriver mest när jag hinner och när jag känner att jag har nåt viktigt att skriva. men visst är det kul att läsa andras och kolla vad för kommentarer man fått :)

18 Madeleine:

skriven

Go kväll! Känner ingen stress av att blogga eller inte blogg. Sitter när jag har tid o lust. Lust har man ju inte varje dag. Ha en fortsatt trevlig kväll. Kram Madde

19 Lillaviola:

skriven

Vadå,beroende? Jag sitter på en udde och Bloggar via mobil. Haha. Men jag gillar mitt norrland och Bloggar. Och nu får vi ju fint väder. Väntar på hjortron som ska mogna. Kram

20 Pia:

skriven

ja ibland kan det bli lite stressande tycker jag, det blir ju att välja bort nåt annat för att sitta vid datan :)

men å andra sidan bloggar jag ju kanska sporadiskt, är ju inte inne varje dag så det är inget stort problem

21 Jenny:

skriven

Både och...

Avstressande när jag anser mej ha gjort "mina måsten"...men om jag Tjuvstartar dagen med att sitta här, och klockan går och jag bara sitter och sitter...Då får jag såååå dåligt samvete!

Familjen "tycker" lite väl mycket ibland...MEN jag brukar säja att eftersom jag varken läser eller handarbetar eller bakar så FÅR jag göra detta istället...Det är ju mitt sätt att kommunicera och koppla av en stund!

Men visst...Samvetet gnager i en en del...

Kram, Jenny

Pussa vovvisarna!

22 evans:

skriven

Jag kan känna mig lite småstressad ibland när jag inte hinner runt till de som kommenterat. Jag vill ju, men det är så mycket annat som ska göras också :( I övrigt tycker jag bara att det är kul att blogga!

23 Nina:

skriven

Bloggandet stressar mig inte. Där skriver jag ju när jag vill och om jag har något att säga eller visa... och jag har alltid en massa tankar och annat jox i huvudet. Känns mer som avkoppling att få ur sig lite ord och tankar. Och...



samtidigt lite socialt. För man blir på något sätt social med människorna bakom bloggen även om vi är halvt om halvt anonyma.

24 carina:

skriven

Både och man vill mer än man hinner ibland....det är som du skriver man håller reda på vissa mer som man har tät kontakt med. Jag kan till och med tänka med bloggisar i olika sammanhang...tänk vad hon skulle tycka om just detta osv.

Med laptop blev jag mer social med familjen på kvällen då de ser TV och jag kan surfa runt här i bland ;)

25 Sus i dus en desperat lyxhustru!:

skriven

Jag stressar inte med bloggen, den är ju en kul hobby!



Kram Sus

26 Pia:

skriven

Det handlar väl ganska mycket om ens egen inställning till bloggandet... Känner man att man måste skriva för andras skull och för att få så många besökande / kommentarer som möjligt för att vara på diverse listor så kan det säkert kännas stressande. Skriver ´man för sin egen skull och man har inställningen " dagbok " så tror jag att de flesta struntar i vad andra/ utredningar tycker

27 soffie:

skriven

neej de dagar jag känner att jag blir stressad hoppar jag över bloggandet och ibland hinner jag ej svara på kommentarer så då hoppar jag helt enkelt det.

tycker det är jättekul änså länge...

må gott å ha en underbar fredag....

28 Helena:

skriven

oj, vad många kommentarer. Men visst är det kosntigt. Plötligt skriver man nåt och så är det uppenbarligen någon som har läst....

29 Fia:

skriven

Eftersom det är så kul att läsa andras bloggar och skriva något när det dyker upp en idé i skallen känner jag det mest som ett roligt tidsfördriv, men inte som en stress. Vissa dagar blir det inget skrivet och andra dagar finns det massor av inspiration.

Däremot tycker jag att det finns bloggar där det känns som om skribenten enbart skriver för att förbättra sin besöksstatistik. De har även en tendens att skriva mängder av kommentarer där det bara står "fin blogg" överallt. Om man bara skriver för att jaga många läsare kan det förmodligen vara väldigt stressande.

30 Malin Wilje:

skriven

Klicka på länken http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=53868 så kommer du till Gratis Bios hemsida där du hur simpelt som helst blir medlem helt gratis. När du är medlem får du 50 poäng, och när du har 400 får du tex gratis biobiljett, presentkort på valfri affär osv. Skit bra! Om du blir medlem via länken få du dessutom 25 poäng extra. Det är jätte simpelt att värva folk, och du får 200 poäng för varje vän. Värva två vänner och du har i princip en biobiljett gratis alltså. Busenkelt =)

31 synne:

skriven

Japp, ibland känner man stressen komma krypande när man inte hinner in till de man brukar besöka.

Försöker låta bli men det funkar inte alltid.



32 Mia:

skriven

Jag tycker inte att det är själva bloggandet i sig som stressar, däremot pressen ATT blogga...Vissa dagar tycker jag inte att det finns tid men sätter mig ändå vid datorn suck

Kommentera här: