Man ska säga till



Den här väskan köpte jag för ca 1,5 månad sedan och idag när vi var i Birsta så lossnade ena handtaget.
Först blir jag bara less men sen kommer jag på...kunden har ju alltid rätt.
Kedjan där jag köpte väskan finns i Birsta så jag gick dit och sa som det var.
Först är kassörskan mycket tveksam till att hjälpa mig eftersom jag inte har  kvitto och hon inte har artikelnummer eftersom just den butiken i Birsta inte salufört väskan.
Jag lyckas i alla fall övertala henne att ringa butiken i stan och få artikelnumret och att hon kanske kan ta väskan som verifikation i stället för kvittot...och jag lyckas!!
Hon säger också att man som kund har rätt att reklamera i två år??!!
Låter fantastiskt så nu gäller det att alltid spara kvitton, alla kassörskor är säkert inte lika vänliga som den här tjejen.
Jag hittade i alla fall en ny väska och jag slapp dessutom betala mellanskillnaden.
Ibland har man flyt!
=)



1 A:

skriven

Vad bra =)

Snygg var den också, den nya =)

2 Åsa.S:

skriven

Vad bra med snäll och tillmötesgående personal! =)

3 Inger Maryissa:

skriven

Jag tror inte att alla konsumenter vet vilka rättigheter man har.

Det "basuneras" inte direkt ut i butikerna...

Vilken tid bytesrätten gäller, och reklamationsrätt i 2 år.

Så precis som du skriver så gäller det att alltid spara kvitton.

Vilken tur du hade som träffade en så trevlig kassörska, och ja det hjälper ofta att säga till.

4 Tina:

skriven

Ibland skall man ha flyt...händer inte så ofta kanske.

5 Carina:

skriven

Beror nog på hur man kan lägga orden också för att få sin rätt...konkret men artigt som du kan göra skulle jag tro.

Men synd på en så läcker väska.

6 sara:

skriven

Bra kämpat!! Så länge man är trevlig så har kunden nästan alltid rätt :-) Båda väskorna va ju jättefina, men det är ju alltid att kul få en ny, utan att betala nåt emellan :-)

7 synne:

skriven

Ibland lönar det sig att klaga. Jag klagade på ADSL som vi har. Telenor gav oss avslag på den här räkningen med nästan 1100 kr.

Så den räkningen ni blir på 47 kr. Inte illa det heller.

Så fortsätt att klaga. Det kan löna sig.

Kramen Synne.

Kommentera här: