Jag behöver hjälp!!



Vi ska ju ha fest i slutet av augusti och nu behöver jag er hjälp.
Jag behöver tips på roliga lekar.
Det kommer bara att vara vuxna på festen, det är ca 40 deltagare och vi har stora ytor att röra oss på.
Har ni varit på fest och fått leka någon inte alltför komplicerad lek som ni kan berätta om??
1 Ellen:

skriven

haha,,, va skoj,,, vi brukar leka gunde leken,,,, den är totalt störd och jag kan garantera massor av skratt,,, vill du veta mer får du säga till så får jag beskriva den !

Sen finns ju alltid 4 i soffan eller kroppsleken (twister kallas den i USA tror ja) fast vi kör utan matta !

2 Ann:

skriven

Hm är det födelsedagsfest?

3 Ann:

skriven

Frågeslinga om lite olika sakeer..som tyå vem spikar i en bräda snabbast...1x2 tävling och då så klart namn på dom som är där...eller vem spräcker en ballong först med rumpan..alltså fortfarande med namn på dom som är där...eller vem har bästa glidet...(träffa hink med tvål ihand..(blöt tvål så klart) ja du fatttar...eller frågesport om födelsedagsbarnet...???

4 carina:

skriven

Ingen hejare på att kunna lekar..men gillar att vara med att leka :)

5 Åsa.S:

skriven

kan inga lekar, det är inte min grej...

Sv. Det står faktiskt en varning när man köpper flaskan, och den var gammal... så felet var nog snarare att jag pumpade för mycket :(

6 Helena:

skriven

Tipspromenad i par och med hopbundna fötter - dvs man binder ihop den enes vänsterfot med den andres högerfot. Sen är det bara att gå.

7 Åsa.S:

skriven

Jag har för mig att det stod varningar på en lapp "pm halsen" på flaskan... att man skulle lätta på trycket när den står och man inte använder o så, och inte pumpa FÖR mycket osv. Nu vet jag det...

8 jayne:

skriven

http://hem.passagen.se/annaxx/vuxenlek.html



ha det gott

9 ♥{JUJU}♥ PHOTOS-FASHION-ME:

skriven

Hm.. svårt.. minns inte namnet på leken, men den går till ungefär såhär:

Man delar upp sej i två grupper.

Den ena gruppen väljer ut en från den andra gruppen och säger kanske "va en soffa". Då ska denna person typ få fram för sitt lag att hon/han är en soffa, fast utan att prata.. Gud jag kommer inte på namnet!

10 soffie:

skriven

Å olika frågelekar

sånglekar typ så ska det låta,det blir jättekul

olika charader är ju kul!

tipspromenad!

http://hem.passagen.se/annaxx/vuxenlek.html

hur mycket skojiga lekar som helst!

må gott



11 christel:

skriven

Vi kör alltid femkamp. Skytte med luftgevär, pilkastning, yxkastning, varpa och lätt frågesport. Sen har vi ibland gjort så att om man är riktigt duktig på en sak bjuds det på en "lille en". Men det beror ju på vilken sorts fest det är. Men det som hnder är ju då att nästa gren blir man lite "sämre" på av förklarliga skäl.

12 erika:

skriven

viskleken tycker jag : )

13 Ellen:

skriven

Hmmm,,, orkar inte förklara alla idag men låt mig se,,, kroppsleken tex är skoj,, man skriver massa lappar med två kroppsdelar på,, tex mage/hand fot/rygg hand/hand lår/mage



Sen är man två lag.. en i laget drar en lapp tex lår/mage då ska den personen och en annan ut laget ställa sig eller lägga sig så att den ennes lår är mot den andres mage. sen drar man en lapp till tex hand/hand, då ska de ta varn i hand men lår/mage måste vara klart, sen drar de igen tex fot/rygg, då kanske dom inte klarar det så en till i laget får hoppa in, sen ska man klara så många lappar som möjligt och man får inte tappa kontakten med nån "tidigare lapp" när man inte klarar mer räknar man hur många lappar man klarat och sen är det nästa lags tur,,, det är faktiskt riktigt roligt ochde t brukar blir sjukt roliga kort,,,,,

14 Gabbi:

skriven

Moahahahaha

jag har en massa lekar på lut!!

Skriver i morrn!!!

Natti natti sweetie

15 MissyElliot:

skriven

Åh, kan massa lekar men min favorti är denna:

Du behöver en lång lina som är ganska slitstark och sedan ett antal ringar. (stora som sevettringar ungefär) Linan spänner man upp i en bana och rundar runt tex träd eller andra stolpar. Ju fler kringelikrokar desto svårare. Ringarna ska sedan hänga på linan. Man delar sedan in i lag, så många man har ringar till. Sedan gäller det för laget att utan att slappa "sin" ring transportera ringarna från start till mål.



Hoppas att du hänger med, det är inte helt enkelt att förklara så hä, men det är en enkel lek som alltid är uppskattad!



ps. Had skrivit fel ålder på min lilla mormor imorse, det är 87 hon fyller, inte 89 som jag först skrev. Jag är allt lite snurrig emellanåt...



kramiz

16 Mia:

skriven

Skidstafett är ski(d)kul! Gör två par skidor, alltså 4 stycken (brädor med remmar över så minst tre personer kan gå samtidigt)dela upp er i två lag och kör stafett. Iväg, runda en pinne och tillbaka, så tar nästa tre i laget över och kör samma runda...jag lovar, alla står inte på benen och alla går inte i takt heller!

17 Jenny:

skriven

Köp ett pussel med passande motiv och STORA och FÅ bitar i. (typ i leksaksaffär-vi hade ett på ca 10 bitar med små grisar på...)



Ni hade gård va? Ta 4 djurgridar (eller balvagn kanske?) och fyll med några balar hö som Ni sprätter upp.

Göm pusselbitarna lite grann och skicka in ett lagom stort lag som får ha det lite roligt och "rulla runt i höet" och leta pusselbitar...

Antingen gör man 2 sådana arrangemang och låter lagen tävla mot varann och snabbast till att lägga pusslet vinner förstås!

I annat fall får man ta tiden och se vem som är snabbast!

Denna "leken" var den mest uppskattade på logdansen som vi hade för några år sedan...

(Och det blir ännu roligare i fina klänningar och kavajer! Haha!)



Bara ett litet tips från mej så här på kvällskvisten!

Kram, Jenny

18 Camilla:

skriven

Jag har några såna här frågelekar, som vi brukar ha med jobbet när vi åker buss och så..

Ska jag försöka att leta fram dom och maila dom till dig?

19 synne:

skriven

Tja snurra runt pinnen kanske. Då krävs det stora ytor för man blir ganska snurrig.

Eller hoppa säck baklänges....

Såg det på tvn igår....

Annars är jag dålig på sånt där.

Lycka till...

Synne.

Kommentera här: