Filmtajm

Nu har vi laddat för en filmkväll på altanen. Eftersom det är lite kyligt har A kört igång gasolkaminen så nu är det varmt och gott. Har garderat mig med en skön filt också för säkerhets skull.
Vi har två filmer vi ska försöka hinna se.



I hjärtat av Kirunas andlöst vackra vinterlandskap mördas frikyrkopastorn Viktor Strandgård. Han ligger på rygg i Kraftkälla Kyrka och ser norrskenet genom de enorma takfönstren medan hans liv tynar bort. Rebecka Martinsson, en ung ensamstående advokat i Stockholm, får ett telefonsamtal från sin barndomsvän Sanna. Hon har just funnit sin bror brutalt ritualmördad i kyrkan och vädjar om Rebeckas hjälp. Motvilligt återvänder Rebecka till sin barndomsstad och sina traumatiska minnen av suggestiv åtrå och beundran för frikyrkans karismatiska ledare som hon med stor möda gjort sig fri ifrån. Rebecka dyker djupare in i mordmysteriet och det leder henne mot en blodig upplösning. Skuld och hot faller tunga över Kiruna i takt med snön och mörkret.



Doktor Sverker Löwander hittar mitt i natten sin sjuksköterska strypt i det anrika Löwanderska sjukhuset. Det enda vittnet hävdar att syster Tekla synts i korridorerna under natten, något som kriminalinspektör Irene Huss har lite svårt att tro - syster Tekla hängde sig nämligen på sjukhuset för sextio år sedan. Ju mer Huss rotar i fallet desto märkligare framstår allting. Irene Huss måste inte bara leda en utredning i nutid, hon måste ta sig tillbaka till det förgångna för att få svar på alla frågor. Men i det förgångna finns inte bara den spökande syster Tekla... Samtidigt som Irene brottas med ett av hennes mest svårlösta fall i karriären börjar hennes och maken Kristers långa och krävande arbetsdagar att tära på deras äktenskap.

Vad ska ni göra i kväll?
1 tess:

skriven

Hej... tittar in... sitter å väntar på att sluta jobbet... suck. Men snart så. //tess

2 Sandy:

skriven

Båda filmerna är bra!! Hälsa! Kram!!

3 carina:

skriven

Solstorm har jag sett...bra, tycker jag.

Nattrond är ännu osedd, vill gärna ha ett utlåtande efter er filmkväll på altanen.

4 Jenny:

skriven

Ack, va mysigt det där lät!!!!

Ser fram emot recensionerna i morgon?

Har inte sett någon riktigt bra film på länge så jag behöver tips!

Mys i mörkret under filten, med smaskiga mordgåtor som sällskap....Yummie!

Kram, Jenny

5 Tina:

skriven

Solstorm..har jag inte sett men skulle gärna hyra den..får komma ihåg det när man kommer hem...packar för hem resa imorrn.

6 Ellen:

skriven

har inte sett nån av dem,, hoppas de är bra !

7 tess:

skriven

Jobbar som USKA med gamla...

8 linda:

skriven

Jag ska göra som du...lägga mig i soffan och mysa till en film!



9 nilla:

skriven

Hej

Ja han gillar hästar så vi får se hur det blir...stora killen var helt fantastisk på att rida men den blir de ju mobbade i skolan om de är killar som rider det är ju inte ballt..

10 A:

skriven

God morgon...

Hoppas ni hade det myspys igår =)

Ha en bra dag...

Kram

11 Kattis:

skriven

Godmorgon!

Hoppas filmerna var bra.

Själv somande jag så jag missade allt.

Som vanligt.

Ha det gott!

12 linda:

skriven

Detsamma!

Vad händer idag då?

13 Annica:

skriven

Godmorgon!

Såg ni båda filmerna?

Har själv bara sett nattrond. Den var OK tyckte jag.

Ha en underbar Lördag! Solen skiner!!!

14 A:

skriven

Tack =)

15 nilla:

skriven

God morgon på dej ...

16 jayne:

skriven

hej hopp

Solstorm...hur var den???

En ny Irene...film...woooow...den måste jag se!!!!



Ja boken är bara så bra....usch...hemsk men bra.

Ha en trevlig lördag

17 tess:

skriven

Ha ha nä Peter e INTE min karl... Han spelar bas i barbados.... //Tess

18 Trolda:

skriven

Vad mysigt att sitta UTE o kolla på film =D Och med filtar o allt...Hoppas det var bra filmer, och tack för tipsen =D



Trolda - önskar en bra dag =D

Kommentera här: